نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 17:51

توسعه عادلانه خدمات درمانی به ویژه در مناطق محروم از اولویت های مجموعه سلامت فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز یکی از اولویت های دانشگاه در امر خدمت رسانی را توسعه خدمات درمانی در شهرستان ها و به ویژه مناطق کم برخوردار با هدف عدالت در دسترسی به خدمات این حوزه خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرداد شریفی با گرامیداشت آغاز هفته ملی سلامت و اشاره به اینکه سومین روز از هفته سلامت با عنوان «دسترسی عادلانه به سلامت» نام گذاری شده است، گفت: یکی از راه‌های اصلی رسیدن به این هدف، توزیع متعادل امکانات و منابع سلامت در مناطق جغرافیایی مختلف با توجه به نیازهای سلامتی مردم و سطح جمعیت است و در این راستا نخستین گام آگاهی از وضعیت دسترسی به خدمات سلامت در مناطق مختلف است.

وی افزود: در راستای گسترش خدمات درمانی در مناطق محروم در سال گذشته اقدامات مختلفی مانند تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان ‌های مختلف در مناطق محروم با استفاده از امکانات به روز، حضور پزشکان متخصص و ارائه خدمات تخصصی در این مناطق انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: راه اندازی بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی «شهدای سلامت بنیاد برکت» نی ریز، بیمارستان ۱۱۲ تختخوابی امام علی(ع) کازرون و بهره برداری از بیمارستان ۳۲ تختخوابی «صدیقی» گله دار از جمله اقدامات انجام شده در راستای توزیع عادلانه خدمات سلامت در سال ۱۴۰۱ به شمار می رود.

راه اندازی مراکز سطح ۲ ناباروری در پنج شهرستان «داراب»، «لامرد»، «آباده»، «ممسنی» و «فیروزآباد» از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره کرد.  

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از راه اندازی هشت مرکز NCD دولتی جدید، نوسازی ۲۱۲ تخت بستری، تحویل تجهیزات پزشکی به ارزش هزار و ۷۵۷ میلیارد ریال به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان های استان و راه اندازی ۶ پایگاه اورژانس، تحویل پنج دستگاه موتورلانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس جدید به اورژانس ۱۱۵ به عنوان گامی ارزشمند در راستای توزیع عادلانه خدمات سلامت در استان نام برد.

شریفی با اشاره به اعزام ۱۲۴ پزشک متخصص، ۶۱ پزشک عمومی و ۶ پزشک فوق تخصص به شهرستان های استان در سال ۱۴۰۱ ابراز امیدواری کرد: حضور پزشکان متخصص در این شهرستان ها موجب افزایش کمّی و کیفی خدمات تخصصی پزشکی به مراجعان شده است.

ارایه خدمات درمانی به سه میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۸۴ بیمار در اورژانس بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه، انجام بیش از ۵۹ هزار عمل جراحی اورژانس و ۲۲۰ هزار عمل جراحی الکتیو و انجام بیش از ۱۵۰۰ جراحی پیوند اعضا از دیگر خدمات ارایه شده در مجموعه سلامت فارس بود که این معاون درمان دانشگاه به آنها اشاره کرد.

به گفته شریفی، مجموعه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در حال حاضر ۶۹ بیمارستان با هشت هزار و ۱۰۰ تخت فعال، هزار و ۳۰۰ درمانگاه و سایر موسسات پزشکی، هزار و ۶۰۹ مطب متخصص، هزار و ۳۰ مطب عمومی و ۵۱۳ دفاتر کار را زیر پوشش دارد.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1183758

مهمترین اخبار ایران و جهان: