نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 10:38

پرونده های قضایی مسن گلستان تعیین تکلیف می شوند

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: گلستان یکی از چهار استان هدف کشور برای اجرای طرح کاهش حداکثری موجودی پرونده ها بوده و در این راستا پرونده های مسن تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی صبح سه شنبه در نخستین نشست روسا و دادستان های سراسر استان در سال ۱۴۰۲، اظهارکرد: در قالب طرح کاهش حداکثری موجودی پرونده تلاش می شود همه پرونده های با ماندگاری بیش از ۶ ماه تعیین تکلیف شوند و گلستان یکی از چهار استان هدف کشور برای اجرای این طرح است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در قالب این طرح که با کمک خود استان های مجری طرح یعنی گلستان، آذربایجان غربی، بوشهر و البرز، تدوین و در قوه قضاییه هم تصویب شده است، با همت جهادی قضات، در روزهای تعطیل و خارج از وقت اداری هم پرونده ها رسیدگی می شود.

آسیابی افزود: اولویت در این طرح، تعیین تکلیف پرونده های مسن و معوق و ساماندهی شعب دارای موجودی نامتعارف است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح این است که تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ پرونده معوق و مسن نداشته باشیم و همه پرونده ها به جز پرونده های معدود خاص و زمان بَر، کمتر از ۶ ماه تعیین تکلیف و مختومه شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از اسفند ۱۴۰۱ ساز و کار اجرای این طرح به همه حوزه های قضایی ابلاغ و طرح آغاز شده است.

آسیابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال از روسا و دادستان های استان خواست: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رشد تولید امسال تلاش خود را مضاعف کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1113558

مهمترین اخبار ایران و جهان: