نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 17:13

۱۴۰ واحد صنعتی راکد آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشتند

ارومیه - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در راستای فعال‌سازی واحدهای راکد یا نیمه‌تعطیل ۱۴۰ واحد صنعتی، تولیدی و معدنی استان سال گذشته به چرخه تولید بازگشت.

عبدالحمید سرتیپی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای فعال‌سازی واحدهای راکد یا نیمه‌تعطیل، طرح یکشنبه‌های حمایت از تولید با حضور استاندار محترم اجرا می‌شود که سال گذشته منجر به بازگشت ۱۴۰ واحد صنعتی، تولیدی و معدنی به چرخه تولید شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۶۷ واحد صنعتی راکد، ۲۰ واحد معدنی و ۴۱ مورد نیز از طریق مزایده واحدهای معدنی و واگذاری به بهره‌بردار جدید بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بازگشت ۱۴۰ واحد تولیدی، صنعتی و معدنی به چرخه تولید منجر به ۱۵ هزار اشتغال شده است که حدود چهار و ۸۰۰ نفر از آن اشتغال‌زایی به صورت مستقیم در بخش صنعت و معدن بوده است.

سرتیپی اضافه‌کرد: در سال گذشته از محل تبصره ۱۸ حدود ۲۶۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری نیز حدود چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی در ادامه به برنامه‌های این اداره در سال جدید اشاره کرد و گفت: امسال در سه بخش هدف‌گذاری کرده‌ایم که در گام اول با رصد و امکان‌سنجی صورت گرفته، بازگشت ۹۳ واحد صنعتی، تولیدی به چرخه تولید را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

سرتیپی تاکید کرد: ارتقا و بهبود وضعیت و آستانه اقتصادی واحدهای نیمه فعال یا واحدهایی که زیر ظرفیت فعال هستند نیز جزو سیاست‌های کاری ما در سال ۱۴۰۲ قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در گام سوم نیز مشخص کرده‌ایم تا واحدهای صنعتی که در مرحله احداث هستند و بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارند را تا پایان سال با مصوبات ستاد تسهیل به مراحه تولید برسانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131814

مهمترین اخبار ایران و جهان: