نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 14:15

گردنه تته در کردستان پس از چهارماه بازگشایی شد

گردنه تته محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان در استان کردستان به شهرستان پاوه و نودشه در استان کرمانشاه بعد از 4 ماه بسته شدن امروز به صورت کامل بازگشایی شد.

مسوول روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سروآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سروآباد اظهار داشت: گردنه تته محور ارتباطی و مهم دو شهرستان سروآباد و مریوان به استان کرمانشاه امروز با تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی نیروهای راهداری بازگشایی شد.

محمدشورش شبرندی افزود: این گردنه آبان سال گذشته به دلیل بارش سنگین برف مسدود شد و تردد در آن ممنوع اعلام شد.

وی ادامه داد: عملیات بازگشایی این محور مهم ارتباطی بین دو استان غربی کشور از یک ماه پیش آغاز شد و خوشبختانه امروز با تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی نیروهای راهداری به صورت کامل بازگشاییچی شد و تردد در این گردنه از امروز بدون هیچ مشکلی برقرار است.

وی با بیان اینکه این محور ارتباطی یکی از محورهای مهم و زیبا و گردشگری است گفت: هرساله با بازگشایی این گردنه حجم تردد بین دو استان کردستان و کرمانشاه بسیار افزایش می‌یابد و حتی گردشگرانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور نیز به این محور سفر می‌کنند

شبرندی اضافه کرد:‌ تعداد 7 نفر نیروی راهداری از یک ماه گذشته با سه دستگاه ماشین آلات برف‌روبی در این گردنه مستقر بودند و بدون حتی مرخصی و دیدار با خانواده های خود مشغول بازگشایی این مسیر بودند که جا دارد از زحمات این افراد تقدیر ویژه شود.


به گفته وی، نیروهای راهداری در این مدت بیش از 5 کیلومتر برفروبی کردند و در طول مسیر بیش از 20 مورد سقوط بهمن اتفاق افتاد که با حضور به موقع نیروهای راهداری مسیر پاکسازی و بازگشایی شد.

وی ضمن عذرخواهی از هموطنان عزیز بابت به طول انجامیدن بازگشایی مسیر از رانندگان و مسافران خواست با احتیاط کامل در مسیر حرکت کنند.

گفتنی است گردنه تته از تاریخ 19 آبان سال 1401 مسدود شده بود که امروز 17 فروردین 1402 بازگشایی شد.


این محور ارتباطی به طول 20 کیلومتر است که 5 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد است و 15 کیلومتر آن نیز در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه است که مسیر مسدودشده در حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد است.

انتهای پیام 2330/73

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131658

مهمترین اخبار ایران و جهان: