نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 15:43

۲۳۴۰ کارگر در خوزستان به کار خود بازگشتند

اهواز- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با رسیدگی به درخواست‌ها ۲ هزار و ۳۴۰ کارگر در استان به کار بازگشته و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری خوزستان در راستای حمایت از واحدهای تولیدی خبر داد: ۲ هزار و ۳۴۰ کارگر با رسیدگی به درخواست‌های وارده به این ستاد، به کار بازگشته و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به ضرورت حمایت از رشد تولید ملی در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» بیان کرد: با توجه به ظرفیت اقتصادی استان، این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری خوزستان است و باید ضمن رفع مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی، از توسعه خطوط تولید این واحدها به طور جدی حمایت کرد.

دهقانی گفت: افزایش تولید و مهار تورم ضمن توسعه اقتصادی کشور در کاهش نرخ بیکاری و آسیب‌های اجتماعی و جرایم نیز مؤثر است و هرچه دستگاه قضائی حمایت موثرتری از تولید داشته باشد، شاهد ارتقای امنیت و آرامش در جامعه خواهیم بود.

وی افزود: ارتباط منظم و مستمر با فعالان بخش خصوصی به منظور اطلاع از مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی سرمایه‌گذاری و مساعدت در رفع آنها، ایجاد هماهنگی در فعالیت هیئت‌های مشاوره، کارشناسی و داوری متشکل از اعضای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون در راستای رفع اختلاف سرمایه گذاران، تسریع امور از مجراهای قانونی، جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و هدررفت تجهیزات این واحدها از اقداماتی است که موجب افزایش تولید و اشتغال در خوزستان خواهد شد.

دهقانی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان برای تحقق شعار امسال اظهار کرد: طرح‌های اجرایی صنعتی باید در راستای توسعه استان باشند و از اجرای طرح‌های بدون مطالعه صحیح و بررسی دقیق علمی، کاربردی، زیست محیطی، اقتصادی و … که احتمال می‌رود به دلایل مختلف ناتمام بمانند، پرهیز شود.

وی، هدف از تشکیل این ستاد را بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و کمک به رفع موانع تولید دانست و افزود: در این مدت با ورود ۲۵۱ درخواست به دبیرخانه این ستاد، ۱۶۰ جلسه تشکیل و ۲۵۸ مصوبه به تصویب اعضا رسید که با اجرایی شدن آن‌ها، مشکلات ۹۸ واحد صنعتی مرتفع شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده و اقدامات صورت گرفته از تعطیلی ۱۵ واحد تولیدی جلوگیری شد و هفت واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1127358

مهمترین اخبار ایران و جهان: