نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 15:20

پایانه های غلات و مواد معدنی در بندر امام احداث می‌شوند

اهواز- مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: برای ساخت و راه اندازی پایانه شماره یک غلات و پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر امام با مشارکت بخش خصوصی، ۲ تفاهم‌نامه در حال انعقاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز آقایی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از انعقاد ۲ تفاهم نامه در بندر امام خبر داد و افزود: پایانه شماره یک غلات با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان و پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی با سرمایه گذاری حدود یکهزار میلیارد تومان در قالب این تفاهم نامه‌ها از سوی بخش خصوصی ساخته و راه اندازی می‌شوند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اجرا و بهره برداری از طرح‌های ریل پایه در بندر امام، بیان کرد: چهار انبار در این حوزه ساخته شد که به ریل متصل هستند و وقتی کالاها از کشتی‌ها تخلیه می‌شوند، به صورت ریلی به سایر مقاصد کشور حمل خواهند شد.

وی به کلنگ زنی و راه اندازی ۲۲ طرح در حوزه بنادر خوزستان در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی و بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی بخش دولتی انجام شده است.

آقایی اضافه کرد: پایانه شماره چهار غلات بندر امام یکی از طرح‌های مهمی بود که با حضور حجت الاسلام رئیسی به بهره برداری رسید که موجب می‌شود سالانه حدود سه میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در حوزه دریافت پسماند از کشتی‌ها، طرحی مطابق با کنوانسیون‌های بین‌المللی و به عنوان یک مینی پالایشگاه در بندر امام ساخته و راه اندازی شد.

به گفته آقایی، طرح‌های مختلفی در بنادر خرمشهر، آبادان و… آماده آغاز عملیات اجرایی یا بهره برداری هستند که به دلیل کمبود وقت و حضور وزیر راه و شهرسازی در سوریه، بهره برداری یا کلنگ زنی آن‌ها به زمان دیگری موکول شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180358

مهمترین اخبار ایران و جهان: