نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 15:44

شهادت «خضر عدنان»، مسیر مقاومت در کرانه باختری را تغییر خواهد داد

نماینده جنبش جهاد اسلامی لبنان می‌گوید دشمن صهیونیستی به دنبال کاهش پیامدهای این جنایت است، اما پیام شهادت و اینکه رژیم صهیونیستی تا چه اندازه متجاوز است، به جهان مخابره شد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: دیروز (سه شنبه) «شیخ خضر عدنان» پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. عدنان برای دفاع از حق آزادی خود، اعتصاب غذا که سخت‌ترین نبرد است را انتخاب کرد و شهادت وی بار دیگر جنایات رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی را بر همگان آشکار کرد و همانطور که همه دیدند، شهادت عدنان یک ترور برنامه ریزی شده از سوی رژیم اشغالگر قدس بود و این رژیم باید بهای آن را بپردازد.

شیخ خضر عدنان یکی از نمادهای مردم فلسطین است، مردمی که پرچمدار مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی هستند. به دنبال شهادت خضر عدنان، مردم فلسطین با تمام قوا و جناح‌های خود تاکید کردند که مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را تشدید خواهند کرد و این رژیم باید عواقب جنایت ترور این شهید را بپردازد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با بیان این که مبارزه با صهیونیست‌ها وارد مرحله جدیدی تحت عنوان «مقاومت و پایداری در زندان ها» شده، تاکید کردند که همانطور که اسیران فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی با وحدت خود به پیروزی رسیدند، گروه‌های مقاومت نیز با وحدت میدان‌ها رژیم صهیونیستی را شکست خواهند داد.

در همین رابطه خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری مهر با «احسان عطایا»، نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان گفت و گو کرده که مشروح آن در ادامه می‌آید:

شیخ خضر عدنان پس از ۸۶ روز اعتصاب در برابر رژیم صهیونیستی که جنایاتش حد و مرزی ندارد و حقوق بشر برای آن اهمیتی ندارد، به شهادت رسید. به نظر شما این شهادت چه ابعادی دارد و اینکه آیا شاهد تشدید نظامی در فلسطین اشغالی خواهیم بود؟

شهادت سردار شیخ «خضر عدنان» در سحرگاه سه شنبه پیام بسیار مهمی داشت؛ پیام صبر، استقامت و تحدی، پیام صلابت و سربلندی، پیام اراده شکست ناپذیر و عزم تسلیم ناپذیر در مقابل ظلم و ستم رژیم اشغالگر … صهیونیست‌ها با اتخاذ سیاست سهل انگاری پزشکی، عامدانه خضر عدنان را به شهادت رساندند تا با این ترور بزدلانه، مقاومت سایر اسیران فلسطینی را بشکنند، اما این رژیم نه تنها به هدف خود نرسید، بلکه عزم اسیران فلسطینی و سایر گروه‌های مقاومت را مضاعف کرد و اما بارزترین نتیجه این شهادت، پیروزی بزرگ خواهد بود.

شهید «خضر عدنان» همیشه به دنبال آزادی بود و امروز با مدال شهادت به آن دست یافت. او با این شهادت، به تیتر اول رسانه‌های جهان تبدیل شد و پیام وی به تمام جهانیان رسید تا همه بدانند که رژیم صهیونیستی یک رژیم جنایتکار به تمام معناست که همیشه به مردم فلسطین تجاوز کرده و با تکیه به متحد خود یعنی ایالات متحده آمریکا، برای تصمیم‌های منشور حقوق بشر یا نهادهای بین المللی، هیچ ارزش و اعتباری قائل نیست، حتی اگر این تصمیم‌ها در حق فلسطینی‌ها ناعادلانه باشد.

شهادت «خضر عدنان»، مسیر مقاومت در کرانه باختری را تغییر خواهد داد

و اما پاسخ به این جنایت از همان لحظات اولیه اعلام شهادت، آغاز شد و آن هم با ریختن روغن داغ توسط یکی از اسرا بر روی یکی از زندان‌بان های صهیونیستی و همچنین تیراندازی به خودروی شهرک نشینان. امری که مورد حمایت توده‌های مردم فلسطین در همه جا بویژه در کرانه باختری قرار گرفت.

از سوی دیگر، استمرار مقاومت و توسعه آن در کرانه باختری و تنوع ابزارهای آن که روز به روز در حال افزایش است، حکایت از شگفتی‌های مهم دارد… به نظر ما شهادت شیخ خضر عدنان به تغییر مسیر مقاومت در کرانه باختری به سمت خلاقیت و ابدع بیشتر کمک خواهد کرد، و آن را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

استمرار مقاومت و توسعه آن در کرانه باختری و تنوع ابزارهای آن، حکایت از شگفتی‌های مهم دارد. شهادت شیخ خضر عدنان به تغییر مسیر مقاومت در کرانه باختری به سمت خلاقیت و ابدع بیشتر کمک و آن را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

انتظار داریم که مقاومت تشدید شود تا رژیم صهیونیستی بهای سنگینی برای جنایت خود بپردازد، و البته این جنایت نباید بدون پاسخ بماند… راه مقاومت طولانی و پر از شهادت فداکاری‌ها است و این راهی که توسط خود فرزندان مقاومت و بدون اینکه به آنها تحمیل شود، انتخاب شده و انشاالله منجر به اخراج صهیونیست‌ها و آزادی قدس و تمامی سرزمین‌های فلسطینی اشغالی خواهد شد.

آیا این سهل انگاری عمدی نیروهای اشغالگر نسبت به زندانیان و اعمال فجیع‌ترین شکنجه و خشونت علیه آنها، منجر به خیزش زندانیان می‌شود؟

از غیبت مسئله فلسطین در صحنه جهانی ناراحت هستیم و جهانیان نباید فقط نظاره گر جنایات رژیم صهیونیستی باشند، آنچه از ملت‌های عرب، ملت‌های آزاده و نهادهای بین‌المللی می‌خواهیم، این است که از اسیران فلسطینی و از آرمان آنها حمایت کنند. مسئله اسیران باید در بین جوامع مسلمان و هر کسی که بتواند دشمن صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد، مورد توجه قرار گیرد…

ما معتقدیم دشمن فقط زبان زور را می‌فهمد و تاکید می‌کنیم که تنها راه رهایی از این جنایت صهیونیستی و پروژه صهیونیستی- آمریکایی در منطقه تنها مقاومت است و مقاومت می‌تواند این رژیم متجاوز را از بین ببرد و منطقه را از وجود این نهاد و از حضور نظامی آمریکا نجات دهد..

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند برخی از دستگاه‌های امنیتی از تحویل پیکر شهید خضر عدنان خودداری می‌کنند و این درحالی است که این شهید توصیه کرده بود پیکر وی کالبدشکافی نشود، به نظر شما آیا شاهد معامله رژیم صهیونیستی با پیکر شهید خضر خواهیم بود؟

دشمن صهیونیستی به دنبال کاهش پیامدهای این جنایت است و تلاش می‌کند تا بر روی موضوع پیکر شهید «خضر عدنان» مانور دهد؛ این درحالی است که مردم فلسطین منتظر دریافت پیکر مطهر او بوده و خواستار تشییع در خور شأن وی هستند… البته پیام شهادت و اینکه رژیم صهیونیستی تا چه اندازه متجاوز و وحشی است، بدون در نظر گرفتن پیکر شهید، به جهانیان مخابره شد.

شهادت «خضر عدنان»، مسیر مقاومت در کرانه باختری را تغییر خواهد داد

مسئولیت مقاومت در قبال آزادی اسیران کمتر از مسئولیت خود در قبال آزادی مقدسات و آزادی فلسطین نیست و تداوم مبارزه در برابر اشغالگری و تقویت و توسعه آن نشان می‌دهد که مردم فلسطین تا آزادی تمامی اسرا و تمام سرزمین به مبارزه و مقابله ادامه خواهند داد.

خواسته اسیران این است که زمان تا حد امکان کوتاه و آزادی آنان سریع‌تر صورت گیرد و این مستلزم آن است که خداوند، گروه‌های مقاومت را با پیروزی ارزشمندی که دشمن را تسلیم خواسته‌های آنان کند، یاری نماید تا مبادله زندانیان و آزادی آنها از زندان‌های اشغالی محقق گردد..

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186014

مهمترین اخبار ایران و جهان: