نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 11:24

اجرای طرح بیولوژیکی مراتع با تامین بیش از 7 هزار کیلو بذر

سرپرست اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، گفت: مقدار7 هزارو 257 کیلوگرم انواع بذرهای مرتعی تهیه و تامین شده است که در سال‌جاری برای اجرای پروژه‌های بیولوژیک به کار گرفته خواهد شد.

فضل الله دوست محمدی، سرپرست اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر حفظ و حراست از مراتع استان اظهار داشت: مرتع‌داران و صاحبان دام دام‌های خود را زودتر از موعد برای چرا به مراتع نبرند، چرا که این اقدام باعت لگد کوب شدن اراضی مرتعی و در نتیجه از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع خواهد شد. 
سرپرست اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اقدامات انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به منظور تامین آب‌شرب بهداشتی دام‌ها تعداد 10 آبشخور فلزی تولید شده است  که بین دامداران واجد شرایط توزیع خواهد شد. 
وی با اشاره به اهمیت تهیه طرح‌های مرتع‌داری، خاطر نشان کرد: طرح‌های مرتع‌داری در 14 پلاک جمعا به مساحت  26 هزارو 572 هکتار تهیه شده است. 
دوست محمدی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ممیزی کردن مراتع افزود: سطح اراضی مرتعی ممیزی شده به 19 هزارو 625 هکتار می‌رسد و بالغ بر 244میلیون تومان عوارض برای تمدید پروانه چرا از دامدان اخذ شده است. 
وی در ادامه از انعقاد تفاهم نامه با اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی زنجان خبر داد و افزود: انجام این طرح یکی از مهمترین کارهایی که در راستای فرهنگ سازی اهمیت از احاله طرح‌های مرتع‌داری صورت گرفته است. 
سرپرست اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطر نشان کرد: همچنین به منظور تهیه طرح‌های مرتع‌داری تفاهم نامه‌ای نیز با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منعقد شده است. 
وی در پایان یاد آور شد: برای افزایش پوشش گیاهی و تولید علوفه، عملیات کپه کاری و بذرپاشی در سطحی برابر 510 هکتار و پروژه ­های تبدیل دیم‌زار به منظور تولید علوفه و حفاظت خاک در سطح 167 هکتار انجام شده است. 
پایان پیام/ 73002

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185414

مهمترین اخبار ایران و جهان: