نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 15:35

وزیر خارجه سوریه وارد الجزایر شد

در پی انتشار گزارش‌های متعدد درباره بهبود روابط کشورهای عربی و دمشق، وزیر خارجه سوریه به منظور دیدار با رئیس‌جمهور الجزایر وارد این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه، بعدازظهر امروز (شنبه)، در سفری رسمی وارد الجزایر شد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، قرار است وزیر خارجه سوریه در این سفر با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزائر دیدار کند.

منابع الجزایری خبر دادند که هدف از این سفر تقویت روابط دوجانبه و بحث و بررسی آخرین تحولات کشورهای عربی و هموسازی مواضع است.

«احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر و «نمیز الغانم» سفیر دمشق در الجزایر برای استقبال از وزیر خارجه سوریه در فرودگاه بین‌المللی «هواری بو مدین» حاضر شدند. برخی منابع می‌گویند که وزیر خاجه سوریه پس از الجزایر، به تونس و سپس به عراق سفر خواهد کرد.

 

 

 

سفر وزیر خارجه سوریه به شمال آفریقا در حالی صورت گرفته است که در هفته‌های گذشته روابط تونس و سوریه پس از سال‌ها تنش به حالت عادی طبیعی بازگشت.

سوریه و تونس روز چهارشنبه (۲۳ فروردین) طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در پاسخ به ابتکار «قیس سعید» رئیس جمهور تونس برای تعیین سفیر کشورش در دمشق، سوریه نیز قصد بازگشایی سفارت خود در تونس و تعیین یک سفیر برای آن دارد.

روابط دیپلماتیک سوریه و تونس در دوران ریاست جمهوری «المنصف المرزوقی» رئیس‌جمهور پیشین تونس در چهارم فوریه سال ۲۰۱۲ قطع شد. المرزوقی در بیانیه‌ای از اخراج سفیر سوریه و عدم به‌رسمیت شناختن دولت «بشار اسد» خبر داد و از رئیس‌جمهور این کشور خواست که از سمت خود استعفا دهد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151514

مهمترین اخبار ایران و جهان: