نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 20:25

نیازمندان ۸۰ میلیون تومان آورده اولیه مسکن ملی را پرداخت نمی‌کنند

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مبلغ اولیه ۸۰ میلیون تومان را با هدف دریافت مسکن در طرح نهضت ملی واریزی نخواهند داشت.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بحث طرح نهضت ملی مسکن ۲ نهاد حمایتی شامل کمیته امداد، بهزیستی و مددجویان آنها مورد پشتیبانی هستند به طوری که سه هزار و ۳۵۰ نفر از افراد تحت پوشش این ۲ نهاد در لیست متقاضیان مسکن قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: یک‌هزار نفر از این تعداد در شهرهای دیگر این استان و ۲ هزار نفر نیز در شهر اردبیل متقاضی مسکن هستند که ۸۰ میلیون واریزی اولیه برای آنها انجام نمی‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: البته قرار است این مبلغ از سوی نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی تأمین شود تا مرحله اول پرداختی‌ها را این خانواده‌ها نداشته باشند.

حیدری افزود: با تأمین زمین و ثبت‌نام قطعی متقاضیان واجد شرایط ساخت واحد برای این خانواده‌ها در اولویت قرار گرفته و بخش دیگری از مبالغ نیز از طریق تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی تأمین خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها در ادامه مسیر ساخت مسکن باید آورده خود را داشته باشند که امیدواریم در موعد مقرر آورده آنها نیز به حساب مورد نظر واریز شود.

حیدری اضافه کرد: در شهر اردبیل سه نوع واحد مسکونی در طرح نهضت ملی احداث می‌شود که شامل واحدهای مسکونی ۶۵، ۷۵ و ۸۵ متری است که به تناسب واریزی خانواده‌ها ساخت این واحدها و واگذاری آنها را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: ۱۰۹ هزار نفر ثبت‌نامی طرح نهضت ملی مسکن را شاهد بودیم که از این تعداد ۳۷ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شده و زمین برای ساخت ۳۷ هزار واحد مسکن نیز تأمین شده است.

حیدری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تاکنون عملیات احداث هفت هزار واحد مسکن در استان شروع شده و ما حتی در اواخر سال گذشته شاهد تحویل ۱۸۰ واحد مسکن به متقاضیان بودیم و امسال نیز قرار است بخشی از واحدهای احداثی و تکمیل شده در اردبیل و سایر شهرستان‌ها تحویل متقاضیان شود.

وی به مشکل تأمین زمین در اردبیل اشاره کرد و گفت: با همکاری استاندار اردبیل و سایر مسئولان زمین مورد نیاز تأمین شده و در فاز اول ۵۰۵ هزار هکتار توافق برای تحویل زمین انجام شده و ما به سرعت زیرساخت‌های مورد نیاز را در این اراضی انجام می‌دهیم تا ساخت واحد مسکونی را در اواخر فروردین ماه شاهد باشیم.

حیدری تصریح کرد: قرار است ۱۵ هزار واحد در این اراضی احداث شود تا شاهد انجام مراحل ساخت و تحویل آن به متقاضیان باشیم.

وی واریزی ۴۰ میلیون تومان مبلغ را به عنوان آورده اولیه قبل از عید یادآور شد و افزود: ۴۰ میلیون تومان نیز تا آخر فروردین ماه قرار است متقاضیان پرداخت کنند تا ما با سرعت عملیات ساخت واحدها را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط مالی متقاضیان ما در ۲ قسط ۸۰ میلیون تومان را قبل و بعد از عید درخواست کردیم تا واریزی را انجام دهند هر چند که در این فرآیند برخی مشکلات وجود دارد اما منابع مورد نیاز این طرح از طریق خود متقاضیان و تسهیلات بانکی تأمین می‌شود که با توجه به شرایط تورمی باید به سرعت ساخت این واحدها را شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130014

مهمترین اخبار ایران و جهان: