نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 11:55

خزعلی: «بانوان» نقش مهمی در فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف دارند

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: نقش بانوان به ویژه بانوان خانه دار در اصلاح الگوی مصرف انرژی مهم است و باید با اطلاع رسانی درست، فرهنگ سازی صحیح، آموزش و مهارت لازم آگاهی سازی های لازم را در این خصوص انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، انسیه خزعلی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از نیروگاه شهید رجایی قزوین، اظهار کرد: در بین وزارتخانه هایی که در حوزه زنان خیلی خوب همراهی کرده وزارت نیرو است اما جای گلایه وجود دارد که از ظرفیت زنان متخصص در وزارتخانه‌های تخصصی کم استفاده می شود و بیشتر ترجیح داده می‌شود آقایان به کار گرفته شوند این در حالی است که برای بانوان کشور سرمایه صرف شده و به درجات و مهارت های تخصصی یافته اند و باید توان و قدرت شان را در جایی به منصه ظهور برسانند که لازم است در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

وی افزود: البته قبول دارم در برخی بخش ها کارهای سخت وجود دارند و طبیعتاً با فیزیک و مسئولیت های چندگانه بانوان سازگاری ندارد اما به هر حال باید برای استفاده از توانمندی ها و ظرفیت بانوان متخصص در زمینه های مختلف چاره اندیشی شود چرا که برای جلوگیری از بزرگ شدن کاریکاتوری جامعه و متعادل شدن جامعه در سطح کلان و وسیع تر، به مدیریت ترکیبی زنانه و مردانه نیاز داریم که در فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور بر به کارگیری از توانمندی بانوان در تصمیم گیری های کلان و مدیریت ها هم اشاره شده که در قانون مانعی ندارد و بیشتر باید فرهنگ سازی و زمینه برای حضور پررنگ بانوان در بخش های تخصصی فراهم شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، اردوهای راهیان پیشرفت را بسیار مهم و سبب ایجاد امید و انگیزه در دانش آموزان دانست و ادامه داد: دشمن در صدد است روحیه افراد و معنویات مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را دچار شکست کند و نگذارد به سرعت پیشرفت کنند که ما موظفیم "ما می توانیم"،" خودباوری" و "بازگشت به خود" را به نوجوانان القا کنیم تا هویت نوجوانان و جوانان که امروز متزلزل شده و تحت تاثیر هجمه ها، تبلیغات و فشارها هویت آنان دچار خدشه دار شده بیش از این آسیب نبیند.

خزعلی نقش بانوان به ویژه بانوان خانه دار را در صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف مهم دانست و تصریح کرد: باید با اطلاع رسانی درست، فرهنگ سازی صحیح، آموزش و مهارت لازم آگاهی سازی های لازم را در بانوان انجام داد که یکی از راه های مهم برای رسیدن به مصرف بهینه و بهره‌وری افزایش، آگاهی سازی و تجدیدنظر در سبک زندگی موجود است.

وی اذعان کرد: اینکه جزوه در کشور پر مصرف انرژی هستیم خبر ناگواری است از اما اینکه از نظر تولید انرژی و فناوری آن جز ۱۰ تا ۱۵ کشور هستیم، خبر خوب محسوب می شود که که لازم است در صفحه جویی و بهینه سازی مصرف و بهره‌وری بیشتر گام‌های موثرتری را برداریم. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: در مصارف خانگی قدر آب و برق را نمی دانیم که لازم است مردم با سختی های انرژی تولید و وجود این انرژی که حکم هوا را دارد و اینکه چقدر خون دلها برای تولید برق و قطع نشدن آن خورده شده را بدانند. البته با زبان هنر تولید کلیپ ها و انیمیشن ها باید زحمات و مشقات تولید برق به مردم نشان داده شود تا قدر انرژی را بدانند و طبق آموزه های دینی، از اسراف در زمینه مصرف انرژی پرهیز کنند.  

خزعلی خاطر نشان کرد: با مدیریت صحیح آب و برق توسط وزارت نیرو سال گذشته را بدون خاموشی سپری کردیم که در طبیعت دولت مکرر از وزیر نیرو قدردانی شد و با توجه به شرایط ویژه ای که داشتیم بخشی از ضررهایی که سالهای گذشته متوجه دستگاه ها و مراکز صنعتی بود جلوگیری شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177814

مهمترین اخبار ایران و جهان: