سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، برخورد منطقی و تکریم خیران را موجب افزایش اعتماد آنها به نظام سلامت برشمرد و از رابطان دفتر مشارکتهای مردمی دانشگاه خواست تا نیات خیران را به حمایت از جوانی جمعیت، تغییر دهند.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی صبح امروز در نشست مشترک مسؤولان و گروههای سازمانهای مردمنهاد و خیرین سلامت استان در سالن اجلاس معاونت توسعه با تقدیر از تلاشهای فعالان دفتر سازمانهای مردمنهاد و خیرین سلامت اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی از سوی این مجموعه، انجام شده، اما در مقایسه با دیگر استانهای کشور از جمله زنجان، شیراز و تبریز، قابلمقایسه نیست.
وی با اذعان به اینکه در جلب مشارکتهای مردمی و خیرین سلامت در ابتدای راه هستیم، افزود: فرصت خدمت به مردم به ویژه در نظام سلامت، بسیار کوتاه است و باید این فرصت را مغتنم و گرانبها برشمرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رابطه مستقیم اعتماد خیران با کمک در نظام سلامت گفت: اوج خدمت و مساعدت مردم در نظام سلامت استان در اوج کرونا بوده و مردم و خیران ازآنجاکه تلاشهای خادمان خود را دیدند از کمک به نظام سلامت دریغ نکردند.
آشوبی با توصیهای به رابطان دفتر مشارکتهای مردمی و خیرین سلامت، بیان کرد: برخورد منطقی، دوستانه، حسن اعتماد متقابل، احترام و تکریم خیرین و فعالان سلامت، موجب افزایش اعتماد آنها به خادمان نظام سلامت و همچنین افزایش عملکرد و بهرهوری آنها میشود.
وی بر لزوم کاهش فرآیندهای بوروکراتیک و اطاله پذیرش خیران تأکید کرد و گفت: ساختارهای اداری و پذیرش خیران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید سریعاً تغییر کند و بهجای پیشگامی خیران، ما به دنبال آنها مشتاقانه بشتابیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده افزود: امروزه خانوادههایی هستند که برای ازدیاد نسل و تحقق جوانی جمعیت، نیازمند مساعدتهای مالی هستند که هدایت و جلب نیات و مشارکت خیران در این رابطه یکی از الزامات است.
گفتنی است، دفتر مشارکت سازمانهای مردمنهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از سال ۱۳۹۲ بهمنظور جلب مشارکتهای مردمی درزمینهٔ کمکهای عمرانی، تجهیزات پزشکی و اداری، زمین، ساختمان و کمکهای نقدی آغاز به کارکرده است.
پایان پیام/۸۴۰۰۸