نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 14:48

25 یادمان شهدای گمنام در زنجان ساماندهی شده است/ باغ موزه دفاع مقدس آیینه تمام نمای ایثارگری

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس به موضوع یادمان‌های شهدای گمنام اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ یادمان از مجموعه ۲۹ یادمان ساماندهی شده است و چهار یادمان ناقص است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شمس‌الدین موسوی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه مسؤولیت مناسبت‌های دفاع مقدس با استانداری و دبیری آن بر عهده بنیاد حفظ آثار است، اظهار کرد: این مناسبت‌ها یادآوری می‌شود.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد این بودجه ملی بوده و از استان ریالی به این پروژه اختصاص داده نشده است.

وی از آماده ساختن طبقه اول باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مجموعه 6 هکتار است که نیاز به فضا سازی و محوطه سازی دارد.

موسوی تاکید کرد: باغ موزه دفاع مقدس آیینه تمام نمای ایثارگری استان زنجان است که باید بیانگر ایثارگری ۶۶ هزار ایثارگر رزمنده ۳ هزار و ۵۳۵ شهید باشد.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس به موضوع یادمان‌های شهدای گمنام اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ یادمان از مجموعه ۲۹ یادمان ساماندهی شده است و چهار یادمان ناقص است.

وی با بیان اینکه یادمان پادگان ولایت که در محورطه اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد باید توسط خود اداره کل تکمیل شود، افزود: وضعیت یادمان ارمغانخانه مطلوب و در حد قبل قابل قبول نیست.

موسوی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام ماهنشان دو شهید دارد که با اعتبارات تخصیص یافته تکمیل خواهد شد و فقط نیاز به تسریع امور دارد، ادامه داد: یادمان شهدای نیک‌پی فقط نیاز به تکمیل سقف دارد، منتهی در هر دو یادمان ماهنشان و نیک‌پی محوطه سازی باید توسط شهرداری انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه استان زنجان یادمان شهدای گمنام کم دارد و در همین راستا یادمان ناقص هم کم دارد، تصریح کرد: آنچه در این موضوع مهم است، تکمیل یادمان‌ها و استفاده از این یادمان‌ها به عنوان مرکز فرهنگی است.

وی به موضوع تجلیل از رزمندگان و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی بنا به مناسبت‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: اغلب ایثارگران عضویت سازمانی دارند و در مناسبت‌های مختلف تجلیل و مورد رسیدگی قرار می‌گیرند ولی ۲ درصد از ایثارگران که به صورت داوطلبانه در دوران دفاع مقدس مشارکت کرده بودند عضویت سازمانی ندارند و اغلب از آنها یادی نمی‌شود.

موسوی با بیان اینکه طبق دستورالعمل کشوری امسال یک میلیون رزمنده و ایثارگر تجلیل می‌شوند، ادامه داد: 9 هزار نفر از این آمار مربوط به استان زنجان است که تعدادی از این ایثارگران بدون عضویت سازمانی هستند و کسی آنها از آنها سراغ نمی‌گیرد لذا پیشنهاد می‌کنم دستگاه‌های اجرایی در آیین های تجلیل خود نسبت به این افراد هم توجه داشته باشند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194658

مهمترین اخبار ایران و جهان: