نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 12:52

تشریح برنامه‌ها و اسامی روزهای دهه کرامت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات برنامه‌های دهه کرامت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تبیین و ترسیم سیاست‌های کلان، بیان شعار محوری و عناوین دهه کرامت و اعلام اهم برنامه‌ها و سرفصل فعالیت‌های ستاد مرکزی بزرگداشت دهه کرامت امروز توسط شورای هماهنگی تبلیغات برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده رئیس شورای هماهنگی تبلیغات در این نشست خبری گفت: تقویم ایران مملو از مناسبت‌های مذهبی و ملی است. بر همین اساس باید ایامی را گرامی بداریم و این کار تربیتی مناسبتی هم در کشور و هم در میان شیعیان عالم وجود دارد، بی سابقه است.

خداداده ادامه داد: این گونه برنامه‌ها روند تربیتی است و اگر هر روز هم از امام رضا و حضرت معصومه صحبت کنیم باز هم کم است.

وی درباره نام گذاری ایام دهه کرامت بیان داشت: این نام گذاری ها حسنش این هست که هر سال با توجه به تقارن مناسبت‌های ملی و مذهبی در این موضوع دیده شده است.

خداداده گفت: فردا روز اول دهه کرامت، سالروز ولادت حضرت معصومه و روز بهترین دختر دنیا، دوشنبه اول خرداد روز شادی و نشاط مومنانه گره گشای کریمانه، دوم خرداد روز کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار، سوم خرداد روز خیر خواهی و نوع دوستی در راستای مقاومت وایثار، چهارم خرداد روز امام زادگان و بقاع متبرکه آرامش بهش جان‌ها، پنجم خرداد روز آستان احمدی ستاره درخشان و ماندگار تاریخ، ششم خرداد کرامت جامعه در پرتوی زیست عفیفانه، هفتم خرداد روز مساجد امید آفرین پایگاه انتظار و اتحاد، هشتم خرداد روز مهربانی و محبت به رسم اهل بیت، نهم خرداد روز مکتب رضوی عدالت برای همه ظلم برای هیچکس و دهم خرداد روز اخلاق و همدلی در پرتوی سیره امام رضا نامگذاری شده است.

خداداده با بیان اینکه در دهه‌ی کرامت ویژه برنامه‌های خاصی داریم گفت: در اماکن خاصی شخصیت‌هایی برای روز زن در نظر داریم و امروز باید دختران ما بدانند که زنان رو به عفیف بودن می‌شناسیم. انشالله امسال در حرم فاطمه معصومه ویژه برنامه‌های خاصی رو برای روز دختر خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224614

مهمترین اخبار ایران و جهان: