نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 17:06

لزوم فراگیر شدن نهضت احیای نان کامل در جامعه

اراک- استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم فراگیر شدن نهضت احیای نان کامل در کشور گفت: در زمینه احیای نان کامل دو کار مهم یعنی تغییر ذائقه مردم و اصلاح شیوه آرد باید دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر چهارشنبه در رویداد ملی احیای نان کامل در استان مرکزی اظهار داشت: نهضت احیای نان کامل مطالبه چندین ساله بزرگان این عرصه و علاقه‌مندان به شیوه صحیح تغذیه در کشور و به‌ویژه نان به‌عنوان قوت غالب سفره مردم ایران بوده است.

مخلص الائمه اظهار کرد: توانستیم با یک کار جمعی و مشارکتی یک ساله به این نقطه برسیم که شاید گام اول این نهضت باشد و تداوم آن نیازمند مشارکت گسترده از ناحیه همگان است.

استاندار مرکزی با ارائه پیشنهادی به نمایندگان مجلس افزود: امیدواریم در قانون برنامه هفتم توسعه موضوع تولید آرد و نان کامل به عنوان یک مطالبه مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نان سفیدی که در حال حاضر عرضه می‌شود به دلایل متعددی دارای کیفیت و ارزش غذایی کافی نیست و نانی که با آرد فاقد مواد مغذی عرضه می‌شود ذائقه مردم را تغییر داده لذا باید با یک فرهنگ‌سازی این ذائقه را تغییر دهیم.

مخلص الائمه اظهار کرد: در استان مرکزی تلاش شد که ذائقه مردم را به سمت استفاده از نان کامل تغییر دهیم و امروز با استقبال ویژه مردم صف نانوایی‌های نان کامل شلوغ است و تأکید داریم خبازی‌هایی که تمام استانداردهای تولید نان را رعایت کنند به این نهضت بپیوندند.

استاندار مرکزی با تأکید بر لزوم فراگیر شدن نهضت احیای نان کامل در کشور گفت: با استانداران جلساتی را داشته‌ایم البته تعداد کارخانجات تولید آرد کامل در کشور کم است و یک کارخانه در شهرستان آشتیان کافی نیست چراکه کارخانجات فعلی توان تولید آرد کامل را ندارد.

وی اضافه کرد: در زمینه احیای نان کامل دو کار مهم را باید دنبال کرد. تغییر ذائقه مردم و اصلاح شیوه آرد از جمله ضروریات است.

مخلص الائمه بیان کرد: اضافه کردن سبوس به نان حین پخت شیوه مضری است اما نان کامل با آردی پخت می‌شود که شامل سبوس و جوانه گندم است و با پشتیبانی تعدادی از سازمان‌های حوزه سلامت از این نهضت یک کار استاندارد و صحیح را دنبال می‌کنیم.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: راه بسیار بلندی در پیش داریم و در این رویداد ملی به دنبال این هستیم که در سراسر کشور خبازان خوب ما به صورت فراگیر به این نهضت بپیوندند و مردم بخشی از سلامتی خود را از این مسیر تأمین کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1252914

مهمترین اخبار ایران و جهان: