نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 10:51

رفع شکستی خط اصلی شبکه آب آشامیدنی رشت

رشت- مدیرعامل آبفای گیلان از جایگزینی لوله فولادی به جای لوله فرسوده و بتنی آب در منطقه جانبازان رشت خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح، ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار علیپور صبح شنبه در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ششمین لوله فولادی به جای لوله فرسوده و بتنی قبلی در منطقه جانبازان رشت جایگزین شد.

وی افزود: در طرح رفع شکستگی خط اصلی شبکه توزیع آب آشامیدنی در منطقه جانبازان شهر رشت، ۵۲۵ متر لوله فولادی با قطر هزار میلی متر یا یک متر، در قالب لوله‌های ۱۲ متری فولادی جایگزین لوله‌های فرسوده بتنی جایگزین می‌شوند.

مدیرعامل آبفای گیلان ادامه داد: با اجرای این طرح از نشت و هدر رفت آب تصفیه شده شهر رشت در حد فاصل منبع هوایی آبفا در مجاور دادگستری گیلان تا میدان جانبازان جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح حداقل ۴۵ روز زمان می‌برد، افزود: هر شب یک لوله ۱۲ متری در این مسیر جاگذاری می‌شود و تاکنون ۶ لوله فولادی ۱۲ متری جایگزین لوله‌های فرسوده و بتنی قبلی شده است.

علیپور با تاکید بر اینکه برای اجرای این طرح، ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، تصریح کرد: برای جلوگیری از ترافیک و اخلال در عبور و مرور، این طرح به صورت شبانه اجرا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1274314

مهمترین اخبار ایران و جهان: