نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 17:43

صنایع دستی چهار نقطه کشور برای ثبت جهانی شدن معرفی شده است

اصفهان - مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: صنایع دستی چهار نقطه کشور برای ثبت جهانی شدن معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ویدا توحدی ظهر شنبه در اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی با اشاره به اینکه اصفهان برای نخستین بار به عنوان میزبان برگزاری اجلاسیه جهانی شهرهای خلاق صنایع دستی انتخاب شده است، اظهار داشت: حاضران در این اجلاس راویان وضعیت تولید صنایع دستی کشور به دیگر مناطق جغرافیایی در جهان هستند.

وی با بیان اینکه ثبت ملی وجهانی صنایع دستی شهرهای مختلف کشور در دستور کار وزارت میراث فرهنگی است، ابراز داشت: در معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در حوزه صنایع دستی، اتفاقی را رقم زدیم تا همه شهرها قبل ثبت جهانی در یک فرایند با تأیید وزیر میراث فرهنگی به ثبت ملی برسند.

مدیرکل دفتر آموزش وزارت میراث فرهنگی اضافه کرد: بر این اساس شهرهایی که قابلیت و ظرفیت حوزه صنایع دستی را به خوبی نشان می‌دهند و موفق ظاهر می‌شوند، به ثبت ملی می‌رسند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۶ روستا و ۴۷ شهر ملی صنایع دستی در کشور ثبت شده است، تصریح کرد: چنانچه این شهر و روستاها با همت بلند خود ارتقایی در عملکرد خود داشته باشند با دعوت از ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی مرحله ثبت جهانی شدن این شهرها و روستاها نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

توحدی با اشاره به ارسال چهار پرونده از نقاط مختلف کشور برای ثبت جهانی شدن، افزود: به زودی نتایج این ارزیابی‌ها اعلام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275658

مهمترین اخبار ایران و جهان: