نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 16:48

دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و سست کردن باورهای ایمانی مردم است

قزوین- امام جمعه محمودآباد گفت: امروز نقشه تحریم و جنگ سخت در ایران اسلامی با شکست مواجه شده است و راهبرد دشمن امروز ایجاد اختلاف و سست کردن باورهای ایمانی مردم از طریق تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: مقطع حیات امام صادق (ع) بسیار حساس است چرا که عصر پوست‌اندازی اژدهای طاغوتی امویان و پوشیدن لباس تزویر عباسیان بود.

وی افزود: از اصول اساسی در سیره سیاسی امام صادق علیه السلام کفر و مرزبندی شفاف با جریان طاغوت است و می‌بینیم با اینکه برای سرنگونی امویان بسیار تلاش دارد اما لحظه‌ای به طاغوت عباسیان رکون و تمایل نداشت.

امام جمعه محمودآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه بلندمدت دشمن برای تغییر باورهای ملت مسلمان ایران ادامه داد: حربه تغییر باورها همان کاری است که دشمنان اسلام در رابطه با اندلس انجام داده و به نتیجه رسیدند.

وی تصریح کرد: با نگاهی به تمدن پر شکوه اندلس می‌توان نقش اختلاف و تفرقه و فساد اخلاقی را در سرنگونی حکومت عظیم و پرقدرت اندلس مؤثر و سرنوشت ساز دانست.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: وحدت و انسجام، از مهم‌ترین ارکان ثبات، امنیت و پیشرفت هر جامعه‌ای است و اگر مسلمانان موفق شدند به سرعت منطقه وسیع شبه‌جزیره ایبری را فتح کنند، در سایه وحدت بود؛ همان گونه که مهم‌ترین علت شکست مسلمانان در اندلس را نیز باید در درگیری‌های داخلی حاکمان جست جو کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا هم از عامل ترویج فساد و هم ایجاد نفاق و اختلاف در جامعه بر علیه ایران اسلامی استفاده کند، اضافه کرد: ایران اسلامی متکی به مردم و باورهای دینی است و دشمن نمی‌تواند حیله‌های خود را پیاده سازی کند.

امام جمعه محمودآباد در پایان یادآور شد: امروز نقشه تحریم و جنگ سخت در ایران اسلامی با شکست مواجه شده است و راهبرد دشمن امروز ایجاد اختلاف و سست کردن باورهای ایمانی مردم از طریق تهاجم فرهنگی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206414

مهمترین اخبار ایران و جهان: