نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 11:41

سرعت بخشی به تعیین تکلیف پرونده‌های حدنگاری در کشور

شیراز-رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواستار سرعت بخشی به تعیین تکلیف پرونده‌های تشکیل شده با هدف اجرای فرامین رهبری در حد نگاری ۱۰۰ درصدی املاک و اراضی کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی در نشست هم اندیشی قضات و دبیران هیأت‌های قانون تعیین تکلیف استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به تثبیت مساحت شش میلیون هکتاری اراضی کشاورزی در سال گذشته که معادل ۳۷ درصد از عرصه‌های زراعی کشور است، اشاره کرد.

او این مهم را ماحصل تلاش ادارات ثبت اسناد و املاک دانست و خواستار سرعت بخشی به تعیین تکلیف پرونده‌های تشکیلی و صدور آرا مثبت با هدف اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در حد نگاری ۱۰۰ درصدی املاک و اراضی واقع در محدوده جغرافیایی کشور شد.

معاون قوه قضائیه همگامی مجموعه قضائی فارس با اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان را قابل تقدیر برشمرد و گفت: یکی از راهبردهای کلان قوه قضائیه که در سند تحول و تعالی نیز به آن اشاره شده حد نگاری عرصه‌های ملی، زراعی و پهنه‌های مختلف شهری و روستایی است که خوشبختانه همکاران ادارات ثبتی سراسر کشور به مدد تعامل مطلوب با دیگر ادارات و سازمانپ‌های مرتبط موفق به تثبیت بالغ بر ۹۹ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی شده‌اند.

او با اشاره به الزامات قانون جامع حد نگار در راستای صدور املاک و اراضی، استناد اعضای قضائی هیأت‌های قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و املاک به قانون منع خرد شدن اراضی و املاک را سبب صدور آرای منفی و مانعی در مسیر پیاده سازی مطلوب قانون جامع حد نگار دانست و عنوان کرد: تأکیدات رهبر معظم انقلاب تکلیف را بر ما روشن کرده و خواهان پیگیری سریع و صدور آرا با هدف اتمام حد نگاری هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202014

مهمترین اخبار ایران و جهان: