نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 16:57

مانور مقابله با سیلاب با حضور ۲۰۰ تیم امدادی در شازند برگزار شد

شازند- مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: رزمایش مقابله با سیلاب در سطح شهرستان‌های اراک و شازند با حضور ۲۰۰ تیم امدادی عمل کننده و مشارکت ۲۵ دستگاه عضو ستاد مدیریت بحران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید محترمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رزمایش مقابله با سیلاب در سطح شهرستان‌های اراک و شازند با حضور ۴۰۰ نیروی متخصص در قالب ۲۰۰ تیم امدادی و عملیاتی، ۲۰۰ نیروی پشتیبان و ارزیاب با مشارکت ۲۵ دستگاه عضو ستاد مدیریت بحران در دریاچه کوکبیه شازند برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این مانور ارتقای سطح توان عملیاتی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران‌های احتمالی بود که در مجموع عملکرد دستگاه‌ها خوب و رضایت بخش ارزیابی شد.

محترمی تصریح کرد: در این رزمایش عملیات آواربرداری و تجسس مصدومین توسط هلال احمر و آتش نشانی، نجات غرق شدگان در سیلاب با حضور تیم‌های غواصی، تخلیه آب از دو طریق با ۹۰ دستگاه پمپ و لایروبی و حفر کانال توسط ماشین‌آلات ستاد مدیریت بحران انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی با تقدیر از تیم‌های امدادی و عملیاتی حاضر در این رزمایش خاطرنشان کرد: به مردم عزیز استان اطمینان خاطر می‌دهیم که اگر روزی در استان با بحران‌های طبیعی مواجه شویم دستگاه‌های مسئول با تمام توان و آمادگی کامل در صحنه حضور خواهند داشت.

وی در پایان به اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مسئول در این رزمایش گفت: ضعف‌هایی در این مانور شناسایی شد که حتماً نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1228258

مهمترین اخبار ایران و جهان: