نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 17:43

دانشجوی خارجی علوم پزشکی در بابل جذب می شود

بابل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از پذیرش ۱۵ الی ۲۰ دانشجوی خارجی برای اولین بار در این دانشگاه خبر داد و شمار دانشجویان را بیش از پنج هزار نفر اعلام کرد.

سیدعلی مظفرپور درگفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل پنج هزار و ۲۸۰ دانشجو دارد، افزود: در سال ۱۴٠۲ حدود ۱۵ الی ۲٠ دانشجو خارجی برای اولین بار پذیرش داریم.

وی کل پروژه‌های در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی بابل را ۶۸ هزار متر مربع ذکر کرد و گفت: ۵٠ هزار متر مربع درمانی، ۱۲۷ هزار مترمربع آموزشی، چهار هزار و ۲۵۰ متر مربع بهداشتی و ۶۰۰ متر فوریت پزشکی است و از ۲۹ پروژه در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی بابل ۲۲ پروژه آن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: از لحاظ قانونی بیمه ظرف ۱۵ روز باید ۶٠ درصد هزینه‌ها را به دانشگاه پرداخت کند و مابقی آن طی سه ماه آینده انجام شود ولی در صورتی که ما از سال گذشته طلب بیمه‌ای داریم و طی هشت ماه گذشته از بیمه تأمین اجتماعی ۱۳۶ میلیارد تومان و بیمه سلامت ۸۴ میلیارد تومان طلب داریم.

مظفرپور درباره وضعیت داروی در شهرستان یادآور شد: شهرستان بر حسب جمعیت سهمیه دارو دارد چون ۴٠ تا ۶٠ درصد مراجعه کنندگان ما غیر بومی هستند در توزیع برخی داروها دچار مشکل شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: داروسازی یکی از صنایع مهم به حساب می‌آید و ۴٠ سال این دانشگاه تقاضای آن را داشت و تاکنون موفق به دریافت این رشته نشد و قول‌هایی گرفتیم که نیاز به پیگیری دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268758

مهمترین اخبار ایران و جهان: