نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 09:02

موانع ایجاد موزه معدنی در سوادکوه

پیشنهادهای جدیدی برای رفع موانع ایجاد موزه معدنی در سوادکوه در جلسه رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه، با رئیس پردیس شهید بهشتی زیراب، مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، در دیدار رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه با رئیس پردیس شهید بهشتی زیراب، بر رفع موانع راه‌اندازی موزه معدنی سوادکوه تأکید شد.

*نخستین معدن زغال‌سنگ کشور در سوادکوه

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه، گفت: توانمندی‌های موجود در حوزه‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی با توجه به گستردگی و شرایط جغرافیایی سوادکوه قابل‌توجه است.

مرتضی قربانی، افزود: نخستین معدن زغال‌سنگ کشور در روستای معدنِ بخش زیراب شهرستان سوادکوه که در حال حاضر در مجموعه دانشگاه پردیس واقع شده، راه‌اندازی شد و باید توجه داشت که ایجاد موزه معدنی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی به استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاه به‌ منظور تقویت، ترویج و توسعه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی به‌ویژه گردشگری روستایی در سطح شهرستان، با بهره‌گیری از اساتید مجرب و برگزاری همایش‌های آموزشی با همکاری مشترک اشاره کرد.

* اَبتر ‌ماندن موضوع احداث موزه معدنی در سوادکوه

رئیس پردیس شهید بهشتی زیراب، گفت: تلاش و پیگیری برای احداث موزه معدنی با استفاده از تحقیقات و مطالعات علمی توسط دانشگاه انجام و همچنین طرح اولیه آن هم تهیه شد ولی شاهد اَبتر ‌ماندن موضوع احداث موزه معدنی، در بین ادارات و نهادهای دولتی و مرتبط هستیم.

سید‌عماد حسینی در خصوص رفع مشکلات ایجاد موزه معدنی پیشنهاد داد تا جلسات مشترک با حضور نمایندگان شهرستان و همه ادارات و نهادهای مرتبط و اصحاب رسانه برگزار شود تا در پی آن، موانع و مشکلات، پیشنهادات و راهکارهای مناسبِ راه‌اندازی موزه مطرح گردد و به موازات آن پیگیری‌های لازم نیز صورت پذیرد.

 پایان پیام/۸۶۰۱۵/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1258214

مهمترین اخبار ایران و جهان: