نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 13:26

لزوم توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در زندان‌ها

خرم‌آباد- مدیرکل زندان‌های لرستان بر لزوم توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی، اصلاحی و آموزشی در زندان‌های این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمجید کشوری در نشست هم اندیشی مدیر کل زندان‌های استان با مسئولین فرهنگی و تربیتی با موضوع اولویت سوم ابلاغی از سازمان تحت عنوان توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی، اصلاحی و آموزشی، ضمن تقدیر، تبریک و خدا قوت به مسئولین و مربیان فرهنگی به منظور عنوان‌های کسب شده در مسابقات و برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها در سال گذشته، این عناوین کسب شده را نتیجه زحمات و تلاش‌های مسئولین فرهنگی زندان‌ها اعلام کرد.

وی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی موتور محرکه و پیشران برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و همچنین بازپروری مددجویان و عدم بازگشت آنها به زندان است، هدف ما تأثیرگذاری مطلوب برنامه‌ها بر روی جامعه هدف است.

مدیر کل زندان‌های لرستان، افزود: در اجرای برنامه‌های فرهنگی، بومی سازی این برنامه‌ها حائز اهمیت است که مستلزم کار کارشناسی شده است، برنامه‌های «مشق پرواز» و سوگواره «بونگ چمر» از نمونه‌های موفق برنامه‌های بومی است.

کشوری، عنوان کرد: امروزه بازرسی‌های سنتی در حیطه فرهنگی کنار گذاشته شده و برای ارزیابی امور به ثبت سیستمی و بازرسی سیستماتیک ارجاع می‌شود، لذا همکاران فرهنگی در مورد ثبت برنامه‌ها در سامانه اهتمام داشته باشند.

وی گفت: ما در قبال زندانیان به لحاظ قانونی، شرعی و انسانی وظیفه داریم و باید سعی کنیم به بهترین نحو این وظایف را انجام دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1256614

مهمترین اخبار ایران و جهان: