نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 01:45

بیمارستان شهر دهدشت فرسوده است/ هدفگذاری ایجاد بیمارستان جدید

دهدشت_ رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: بیمارستان دهدشت با عمری ۴٠ ساله فرسوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید منصور تقوی دوشنبه شب در نشست با خبرنگاران، افزود: احداث بیمارستان جدید در شهر دهدشت مورد موافقت قرار گرفته و با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستان چهل ساله امام خمینی موافق نیستیم.

تقوی با اشاره به ارتقای تجهیزاتی در بیمارستان امام خمینی دهدشت، اظهار کرد: تاکنون ۱۴ میلیارد تومان برای سیستم سرمایشی بیمارستان هزینه شده و تکمیل این ظرفیت نیازمند تزریق بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است.

تقوی به توسعه تجهیزات پزشکی بیمارستان دهدشت اشاره کرد و بیان داشت: بخش نورولوژی این بیمارستان نیز راه اندازی شد.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه از اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح از اوایل تیرماه در شهرستان کهگیلویه اجرایی می‌شود.

تقوی با بیان اینکه ۲٠ پایگاه در شهر دهدشت پوشش طرح پزشک خانواده را اجرایی خواهند کرد، ابراز داشت: با سنجش شاخص‌های سلامت جامعه هدف، در صورت نیاز برای حمایت درمانی بهتر، افراد به پزشک متخصص معرفی می‌شوند.

وی ابراز داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده هر ۳ هزار نفر از جمعیت زیر چتر حمایتی یک تیم کامل پزشکی قرار گرفته و برای هر یکهزار و ۵٠٠ نفر نیز ۱ مراقب سلامت خواهیم داشت.

رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه از تحقق یکهزار مورد بازرسی در شهرستان خبر داد و گفت: در همین راستا ۱٠ واحد بهداشتی و درمانی متخلف تعطیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1199014

مهمترین اخبار ایران و جهان: