نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 13:42

همایش دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات برگزار شد

همایش مشترک دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر مراکز و حوزه‌های سازمان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، همایش مشترک دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر مراکز و حوزه‌های سازمان بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات به همت سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) امروز صبح با حضور آیت‌الله صدیقی رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ (به‌صورت ویدئوکنفرانس)، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، حجت الاسلام و المسلمین امیرحسین شاهانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار کشور و خانواده شهیدان آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان و جمعی از دبیران امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه‌ها و ادارات در محل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد.

آیت‌الله کاظم صدیقی، رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور ضمن این مراسم اظهار کرد: در امر به معروف و نهی از منکر قصد انسان نباید خودنمایی باشد؛ تحقیر یک کسی که از روی غفلت بی‌حجابی می‌کند اشتباه است، باید توجه کرد که طبیب با کسی که دچار بیماری است بدرفتاری نمی‌کند بلکه تمام تلاشش را برای اصلاح او می‌کند.

وی گفت: البته درمان‌ها متفاوت است؛ گاهی باید اخم کرد، گاهی باید نوازش کرد و گاهی باید در اجرای قانون در ادارات و دانشگاه‌ها دقت کرد؛ بعنوان مثال در گزینش‌ها شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید بررسی و به سیر گزینش‌ها در دولت‌های سابق توجه کند و ببیند افرادی که به کار گرفته شده‌اند امین ملت هستند یا امانت‌داری نمی‌کنند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: ما باید توجه کنیم که در ادارات افرادی به کار گرفته نشوند که از سفره شهدا بهره می‌برند اما به شهدا خیانت می‌کنند، ما باید امر به معروف را از خودمان شروع کنیم؛ هرکس می‌خواهد این کار را انجام دهد اول باید از خودش و خانواده خود شروع کند.

همچنین سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) گفت: دشمن در سال گذشته علیرغم تمام برنامه‌ریزی‌های دقیقش که به تمام جزئیات و کلیات پرداخته و تمام ظرفیت‌ها را در دست گرفته بود به فضل پرودگار و تدابیر مقام معظم رهبری شکست خورد، اما همچنان مشغول فعالیت در تمام عرصه‌ها است.

وی گفت: ما نمی‌توانیم منفعل باشیم و سکوت کنیم از جهتی البته هر اقدامی باید توام با هوشمندی و تدبیر و درایت باشد، آقا فرمودند ما در مواجه با مشکلات دو نگاه داریم، یکی نگاه انقلابی و یکی نگاه متحجرانه. 

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) گفت: نگاه انقلابی از نگاه رهبری یعنی به گذشته نگاه کنیم و نقاط مثبت و امیدبخش و عبور از تهدیدات را ببینیم و به این جمع‌بندی برسیم که می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. 

همچنین سردار محمود توکلی جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار کرد: در قانون امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شوراهای امر به معروف از وظایف مهم دستگاها است؛ مسؤول هر شورایی بالاترین مقام آن دستگاه است و یکی از معاونین یا افرادی که می‌تواند موضوعات امر به معروف را به درستی پیش ببرد دبیر این شورا خواهد بود.

وی گفت: مهمترین بحثی که باید پیش ببریم، تشکیل این شورا و فعال کردن آن در این برهه خاص است؛ وقتی این شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد باید مهمترین معروفات و منکرات مجموعه خودمان را احصا کنیم‌؛ سپس باید با اولویت‌بندی به آن‌ها پرداخته شود.

همچنین حجت الاسلام امیرحسین شاهانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار اظهار کرد: یکی از کارهایی که ما در این‌طور جلسات و همایشات باید انجام دهیم بحث آموزش است؛ ما وقتی معروف و منکر را ندانیم دچار اشکال می‌شویم؛ لذا باید برنامه‌های آموزشی دقیق و به‌روز برای آمران به معروف و ناهیان از منکر داشته باشیم و از اساتید قوی در این حوزه استفاده کنیم چون اگر این امر تعطیل شود دچار خسران خواهیم شد.

در پایان این همایش از خانواده ارجمند دو شهید سرافراز آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200114

مهمترین اخبار ایران و جهان: