نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 13:46

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اتاق‌های بازرگانی اصفهان و پاک – ایران کویته

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و اتاق بازرگانی پاک -ایران کویته در راستای اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری و کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، اتاق بازرگانی اصفهان در نخستین روز کاری هیأت نمایندگان دوره دهم، میزبان حمداله خان‌ترین رئیس اتاق بازرگانی پاک -ایران و ۲۵ نفر از تجار و فعالان اقتصادی پاکستان فعال در زمینه محصولات کشاورزی، مواد غذایی، قطعات خودرو، ماشین آلات مواد غذایی، نساجی و پوشاک و الکترونیک بود.

حسن درویش‌وند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان در گفتگوی مجازی در این نشست بر ضرورت ایجاد دفتر نمایندگی اصفهان در پاکستان تاکید کرد.

وی گفت: در پاکستان با بازار بزرگی مواجه هستیم که با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان و پتانسیل‌های موجود در آن امید است این سفر، منجر به تحکیم روابط بین دو کشور شود.

درویش‌وند افزود: با وجود اینکه دو کشور دارای اقتصاد مکمل یکدیگر هستند، تاکنون از پتانسیل موجود به صورت حداکثری استفاده نشده و برای تحکیم روابط تجاری باید از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی کویته و اصفهان بهره برد.

محمدرضا گل احمد عضو هیأت نمایندگان اتاق دهم نیز در این نشست با اشاره به قرابت فرهنگی و مذهبی ایران و پاکستان و خواهر خواندگی اصفهان و لاهور بر ضرورت افزایش و تثبیت مراودات تجاری فی مابین تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به تولید محصولات مورد نیاز پاکستان در استان اصفهان، پیگیری دقیق امور مربوط از سوی نمایندگانی از اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق مشترک ایران و پاکستان می تواند این نیازها را مرتفع کند.  

سید وحید دزفولی دیگر عضو هیأت نمایندگان اتاق دهم نیز از تلاش اعضای هیأت نمایندگان برای حل مسأله و توسعه روابط اصفهان با کشورهای مختلف خبر داد و تشکیل نمایشگاه دائمی ارائه محصولات تولیدی اصفهان در پاکستان را در افزایش مراودات تجاری دو طرف مهم دانست.

مژگان ایزدی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن خوشامدگویی به هیأت پاکستانی، بر ضرورت رشد مراودات تجاری دو کشور تأکید کرد.

در ادامه حمداله خان ترین رئیس اتاق بازرگانی پاک-ایران کویته با اشاره به دیرینگی مراودات تجاری ایران و پاکستان، از امکان ایجاد مرکز تجاری ایران و پاکستان خبر داد و خواستار کمک به استحکام روابط موجود و انعقاد تفاهم نامه‌ای برای تسهیل مراودات تجاری طرفین شد. 

در ادامه این نشست اعضای هیأت تجاری پاکستان بر ضرورت رفع مشکلات گمرکی میان دو کشور تأکید کرده و با همتایان اصفهانی خود به صورت رو دررو به گفتگو کردند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1213758

مهمترین اخبار ایران و جهان: