نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 19:11

دومین درمانگاه شبانه روزی شهرجدید مهستان بهره‌برداری شد

همزمان با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر دومین درمانگاه شبانه روزی شهر جدید مهستان با حضور فرماندار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس در ساوجبلاغ، حمزه جان محمد لو، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان ساوجبلاغ، ضمن تقدیر از تعامل موسسه خدمات درمانی بسیجیان، فرمانده سپاه استان البرز و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت عمران و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر جدید مهستان، گفت: درمانگاه شبانه‌روزی سوم خرداد در زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع و زیربنای ۵۸۰ مترمربع توسط شرکت عمران شهر جدید مهستان تامین و ۱۰ اردیبهشت تحویل بنیاد تعاون سپاه شد.

جان محمدلو گفت: این مجموعه به همت مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان ظرف مدت ۲۳ روز با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان (۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه تأسیسات ساختمانی و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون هزینه تجهیزات پزشکی) بمناسبت سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مجموعه در بخش کلینیک دندانپزشکی در ۷ یونیت و یک یونیت مختص جراحی دندان، پزشک عمومی، مامایی، تزریقات و CPR به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

این مقام مسؤول در ادامه از راه‌اندازی یگان آماده غرب استان البرز با محوریت شهر جدید مهستان که در بحث امنیتی تأثیر گذار خواهد بود، خبر داد.

وی همچنین اظهار کرد: دو مرکز درمانی دیگر که در شهرستان ساوجبلاغ احداث شده است به زودی با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز ادامه داد: درمانگاه شبانه‌روزی سوم خرداد، دومین درمانگاهی است که در راستای توسعه جهشی زیرساخت‌های ارائه خدمات درمانی در شهرجدید مهستان افتتاح و راه‌اندازی شده است.

محمدرضا البرزی نیز در ادامه این آیین، گفت: افتتاح این درمانگاه ظرف مدت ۲۳ روز نشان داد که می‌توان ره چندساله را چند روزه طی نمود که جای بسی تقدیر دارد.

وی ضمن تقدیر از شرکت عمران شهرجدید مهستان و مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان افزود:هدف از توسعه جهشی مراکز درمانی، ارائه خدماتی کیفی به آحاد مردم است و توسعه مراکز درمانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار از اولویت‌ها بوده که با هم افزایی و تجمیع ظرفیت‌ها، این مسیر کوتاه‌تر خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان وچهارباغ در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از بسیجیان دریادل که در هر عرصه‌ای ورود می‌کنند افتخارآفرینی نموده، اظهار کرد: شهر جدید مهستان توجه ویژه مسؤولین را می‌طلبد.

علی حدادی با اشاره به مطالبات جدی مردم شهر جدید مهستان از مسؤولین شرکت عمران شهرجدید مهستان خواست: مساکن مهر شهر را هر چه سریعتر تعیین تکلیف نمایند.

وی همچنین خواستار اقدام جدی در زمینه طرح نهضت ملی مسکن شد.

حدادی از مدیران کل استان البرز در خصوص عدم حضور در غرب استان البرز گلایه کرد و گفت: توقع داریم مدیران حمایت لازم را از غرب استان داشته باشند تا مشکلات مردم مرتفع گردد.

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در این مراسم اظهار داشت: مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان به عنوان مؤسسه‌ای غیرانتفاعی و وابسته به بنیاد تعاون بسیج، از سال ۱۳۷۵ مطابق با رسالت‌های سازمانی خود در حوزه‌های گوناگون درمانی، بیمه‌ای، مددکاری و آموزش و مشاوره مشغول ارائه خدمت است. 

عیسی مالمیر گفت: این مؤسسه تعداد زیادی خانوار را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی داشته و تاکنون چندین هزار زوج نابارور را تحت درمان حمایتی قرار داده است.

وی افزود: فرآیند توسعه مراکز درمانی از خرید زمین، طراحی نقشه، احداث و تأمین تجهیزات تا اداره درمانگاه‌ها تماماً توسط مؤسسه مدیریت شده و از این حیث در بین مؤسسات درمانی و بهداشتی کشور، منحصربه‌فرد می‌باشد.

احسان خورشیدی معاونت هماهنگی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز نیز در این مراسم اظهار کرد: قدرت منطق جمهوری اسلامی در خدمت خالصانه است و باید مسوولین در این راستا به فکر مردم بوده و خدمت به ولی نعمتان را اولویت خود قرار دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1236358

مهمترین اخبار ایران و جهان: