نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 17:30

محکومیت ۵ میلیارد ریالی قاچاقی سیگار در بیله‌سوار

بیله‌سوار-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: قاچاقچی سیگار در بیله‌سوار به پرداخت ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

علی رحیمی آذر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: قاچاقچی سیگار در بیله‌سوار با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع اتهام انتسابی محرز به پرداخت ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود، گفت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی شهرستان بیله‌سوار در حین انجام مأموریت، از یک واحد مسکونی ۱۷۰ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی و سه هزار و ۱۰۰ عدد انواع مواد محترقه را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل با اشاره به تداوم نظارت بر عملکرد اصناف افزود: تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و برخورد با قاچاقچیان، فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضائی است.

رحیمی‌آذر با بیان اثرات مخرب و زیانبار قاچاق بر جامعه و چرخه اقتصاد کشور افزود: تعزیرات حکومتی با هرگونه تخلف، خصوصاً پدیده شوم قاچاق که علاوه بر ایجاد تورم به تولید کشور آسیب می‌زند، طبق ضوابط قانونی با شدت و خارج از نوبت رسیدگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گران فروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1236014

مهمترین اخبار ایران و جهان: