نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 22:48

آغاز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در ایلام

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی آغاز شده است.

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام شامگاه دوشنبه ۶آذر ماه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در راستای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان جهت ورد به سال تحصیلی آینده برنامه ملی غربالگری‌های سنجش این  نوآموزان به دبستان و پیش دبستانی آغاز شده است. 

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع  ضروری است والدینی که دارای نوآموزان پیش دبستانی (تاریخ تولد از ۹۶/۰۷/۰۲ تا ۹۷/۰۷/۰۱) هستند از طریق سامانه my.medu.ir و یا از پنجره خدمات الکترونیک درگاه دولت اقدام به نوبت گیری اینترنتی نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ادامه داد:همچنین والدین گرامی باید پس از پایان مراحل نوبت گیری و هنگام مراجعه به مرکز سنجش این مدارک معتبر از قبیل شناسنامه والدین و نوآموز، عکس ۴×۳ نوآموز را به همراه داشته باشند.

درویشی با اشاره به اینکه والدین هنگام نوبت گیری فقط مرکز جامع سنجش شهرستان خود را انتخاب نمایند، خاطر نشان کرد:در صورت نوبت گیری برای شهرستانی غیر از محل سکونت، پذیرش  در مرکز سنجش انجام نخواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: والدین نوآموزان در شهرستان‌های چوار، سیروان و موسیان، به دلیل نداشتن مرکز سنجش  می بایست در شهرستان‌های مجاور می‌توانند نوبت گیری کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام افزود: در استان ایلام۱۳ مرکز سنجش سلامت  آماده پذیرش نوآموزان بوده که از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان ایلام فعالیت دارند. 

وی با بیان اینکه هر مرکز آمادگی نوبت دهی به ۲۰ نوآموز در طول روز را دارد اظهار کرد: از هم استانی های عزیز درخواست داریم  در زمان مناسب اقدام به نوبت گیری برای فرزندان خود نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ابتدای سال تحصیلی جاری ۱۱۰ هزار دانش‌آموز ایلامی در یک هزار و ۲۶۰ فضای آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586758

مهمترین اخبار ایران و جهان: