نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 13:45

رژیم صهیونیستی با استفاده از رسانه‌ها مظلوم نمایی می‌کند

امام جمعه ابهر گفت: امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی در غزه دست به هر جنایتی می‌زند و حتی از بمباران بیمارستان و مدرسه نیز هیچ ابایی ندارد، اما امید دارد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و همچنین تبیین خود را بی‌گناه و مظلوم نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور ظهر امروز در جلسه ستاد تبیین که به میزبانی شهرداری ابهر برگزار شد، با اشاره به اینکه جهاد تبیین یکی از لازمه‌های برهه کنونی در جهان است، اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی در غزه دست به هر جنایتی می‌زند و حتی از بمباران بیمارستان و مدرسه نیز هیچ ابایی ندارد، اما امید دارد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه و همچنین تبیین خود را بی‌گناه و مظلوم  نشان دهد.

امام‌جمعه ابهر با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی در حادثه غزه در کنج جواب‌دادن افتاده و آبرویش در دنیا از بین رفته است، عنوان کرد: آنها حتی این بی‌آبرویی را نیز مهم نمی‌دانند و تنها موضوع بااهمیت برایشان به‌دست‌آوردن پیروزی است.

وی با اشاره به اینکه گاهی در فضای مجازی می‌بینیم که برخی از افراد حتی در داخل کشور نیز می‌گویند که حماس نباید به اسرائیل حمله می‌کرد، متذکر شد: این موضوع در حالی است که همین افراد جنایات اسرائیل در منطقه را نادیده می‌گیرند.

مرادپور با توضیح این مطلب که چرایی پیروزی جبهه مقاومت در جنگ با رژیم صهیونیستی باید تبیین شود، ادامه داد: در برهه کنونی باید مفهوم پیروزی از دیدگاه اسلام تبیین شود، زیرا بسیار امیدآفرین است و سبب می‌شود جوانان امید داشته باشند که نصرت الهی مبنی بر پیروز جبهه حق علیه باطل درست است.

امام جمعه ابهر با تأکید بر اینکه با وجود تمام شکنجه‌ها، تبعیدها و ظلم‌هایی که به مردم ایران در دوران رژیم طاغوت رفته است پیروز واقعی ملت ایران بوده‌اند، توضیح داد: در دین اسلام پیروزی معنی خاص خود را دارد و تنها به معنی کشتن و فتح‌کردن نیست.
وی با بیان اینکه حماس یک فتح نمایان انجام داد و امروز از هر کسی در دنیا بپرسیم حماس را پیروز میدان نبرد می‌داند، اضافه کرد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم اطلاعاتی شکست غیر قابل ترقابل‌ترمیم خورده است و قطعاً اسرائیل با ضرباتی که از حماس خورده است اسرائیل قبلی نخواهد شد.

مرادپور با اشاره به این موضوع که اگر امروز کسی دغدغه تبیین دارد به این معنی است که دغدغه انقلاب، اسلام بشریت و معرفت را دارد، تصریح کرد: متأسفانه گاهی برخی از افراد تنها ضعف‌ها را می‌بینند و از نقاط قوت بزرگ غافل هستند.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه در انقلاب اسلامی به هر اندازه که حرکت و اقدامات ما بر اساس اسلام و آموزه‌های دینی بوده موفق عمل کرده‌ایم، افزود: قرآن کتاب هدایت بشر است و برای تمام ابعاد زندگی انسان و جامعه برنامه دارد لذا باید سعی کنیم از این آموزه‌ها  به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در کنار وظیفه تبیین ما وظیفه مطالبه نیز بر عهده داریم، یادآور شد: این موضوعات نیازمند یک گفتمان‌سازی وسیع در سطح جامعه بوده و همت همگانی می‌طلبد.

مرادپور با بیان اینکه در حوزه مختلف جهاد تبیین باید تقسیم کار صورت گرفته و هر کس در مسائل و مباحثی که تخصص دارد ورود کند، اضافه کرد: اگر این تقسیم کار صورت گیرد قطعا شاهد نتایج بهتر و ارزنده‌تری خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564458

مهمترین اخبار ایران و جهان: