نیوز سیتی!
29 مهر 1402 - 11:26

واللا: حزب‌الله با راهبردِ تشویش ارتش اسرائیل، اهدافش را محقق می‌کند

تحلیلگر پایگاه خبری «واللا» با تاکید بر اینکه حزب‌الله لبنان از راهبرد «تشویش» برای سردرگمی ارتش رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند، گفت: حزب‌الله به هر آنچه می‌خواست رسید و حتی تل‌آویو را از تبعات حمله زمینی به غزه ترسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی بعد از گذشت دو هفته از نبرد «طوفان القدس»، استراتژی «مشغول‌سازی و سردرگمی» جنبش حزب‌الله لبنان علیه نظامیان‌شان را در شمال سرزمین‌های اشغالی تحلیل کرده و تأکید دارند که حزب‌الله «به آنچه می‌خواست دست یافت».

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «امیر بوحبوط»، تحلیلگر مسائل نظامی در وبگاه صهیونیستی «واللا»، در این باره گفت: «حزب‌الله به آنچه می‌خواست دست یافت؛ زیرا رهبران و ارتش اسرائیل به حملات در مناطق مرزی عادت کرده‌اند.. حملاتی که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود».

وی تاکید کرد که این راهبرد «تمرکز ارتش را مختل کرده و آن را به اعزام نیروهای بیشتری به میدان ترغیب می‌کند»؛ استراتژری حزب‌الله همچنین «نوعی آگاهی از همبستگی با فلسطینی‌ها ایجاد می‌کند، پیامی عمومی به منطقه‌منتقل می‌کند و شاید مهم‌تر از همه به جلوگیری یا کاهش مانورهای زمینی کمک می‌کند».

رسانه‌های صهیونیستی تشدید تنش‌های نظامی در شمال با جبهه لبنان را «جنگ واقعی» توصیف، و خاطرنشان کردند که «حزب‌الله نه تنها اسرائیل را در شمال متوقف می‌کند، بلکه آن را از اقدام قاطع در غزه نیز باز می‌دارد».

تحلیلگر نظامی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «تحلیل‌ها در اسرائیل بر این است که حزب الله هنوز تصمیم نگرفته آیا به این نبرد بپیوندد یا خیر؛ و این وضعیت، اکنون پاسخ اسرائیل را مهار می‌کند».

وی در ادامه توضیح داد: «اگر در نوار غزه دیوانگی کنیم، این ممکن است حزب‌الله را به پیوستن به این نبرد سوق دهد؛ به همین دلیل ارتش اسرائیل از سناریوی بازشدن درگیری در چند جبهه بسیار می‌ترسد».

عملیات مستمر مقاومت اسلامی لبنان علیه رژیم صهیونیستی، هم‌زمان با آغاز بمباران تلافی‌جویانه اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه و در پی عملیات طوفان الاقصی، از ۸ اکتبر آغاز شده و گزارش‌ها حاکی از تلفات بی‌سابقه اشغالگران در جبهه شمالی و در نبرد با حزب‌الله است.

پایان پیام/م

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544914

مهمترین اخبار ایران و جهان: