نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 19:43

بهره‌مندی بیش از 22 هزار نفر در کشور از طرح ملی یاس

مسؤول دبیرخانه طرح ملی یاس گفت: در راستای اجرای طرح ملی یاس تا کنون 22 هزار نفر در خانه‌های هلال کشور آموزش‌های امدادی و غیرامدادی را فراگرفته‌اند و در تیم‌های یاس سامان‌دهی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رقیه حاجی‌پور بعدازظهر امروز در همایش طرح ملی یاس که در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، گفت: هدف اصلی اجرای طرح یاران آسیب‌پذیر افزایش تاب‌آوری، توانمند‌سازی و هویت‌بخشی به دختران است.

مسؤول دبیرخانه طرح ملی یاس ادامه داد: این طرح که با هدف توانمند‌سازی و آمادگی دختران در برخورد با حوادث یا بلایای طبیعی اجرا می‌شود در پنج گروه فرمانده‌هان، مردم‌یاران، کارآفرینان، دادرسان و امور رسانه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند.

وی افزود: جامعه هدف این طرح دختران ۲۵ تا ۴۰ سال تحت پوشش کمیته امداد هستند که با توجه به میزان توانمندی و علاقه‌مندی آموزش داده می‌شوند.

حاجی‌پور ضافه کرد: آموزش‌های پایه هلال‌ احمر ۲۲ ساعته شامل امداد و کمک‌های اولیه است که تا کنون بیش از ۲۲ هزار نفر در کشور این دوره را گذرانده‌اند و در تیم‌های یاس سامان‌دهی شده‌اند.

وی با توجه به نقش دختران در هویت‌بخشی به جامعه و نقش‌آفرینی در خانواده و محل کار و تحصیل، عنوان کرد: طرح یاس یک طرح مشترک بین کمیته امداد و جمعیت هلال اهمر است و با هدف افزایش تاب‌آوری و توانمند‌سازی به دختران جامعه در حال اجراست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584358

مهمترین اخبار ایران و جهان: