نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 12:42

شهردار کی‌یف: محبوبیت زلنسکی به دلیل اشتباهاتش رو به کاهش است

شهردار کی‌یف به عنوان یکی از منتقدان سرسخت رئیس‌جمهور اوکراین عنوان کرده که محبوبیت زلنسکی در بین مردم این کشور به شدت رو به کاهش است و وی تاوان اشتباهات محاسباتی‌اش در جنگ با روسیه را می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ویتالی کلیچکو» شهردار کی‌یف، عنوان کرده است که محبوبیت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در حال کاهش است و او در نهایت تاوان اشتباهات خود را با از دست دادن قدرتش پرداخت خواهد کرد.

به گزارش «تلگراف»، آقای کلیچکو در انتقاد از عملکرد زلنسکی در جریان یک مصاحبه وی را فردی به شدت مستبد و خودکامه خوانده و در جریان کاهش حمایت‌های مردم از وی عنوان کرد: مردم می‌بینند که چه فردی موثر و مهم است و چه کسی موثر نیست. انتظارات زیادی از سوی مردم وجود داشته و هنوز هم این انتظارات وجود دارد. زلنسکی تاوان اشتباهاتی را می‌دهد که مرتکب شده است.

کلیچکو که در سال ۲۰۱۴ قهرمان سابق سنگین وزن جهان در رشته بوکس بوده و اکنون شهردار کی‌یف است، جز یکی از مخالفان سیاسی اصلی زلنسکی محسوب می‌شود. با این حال اظهارات اخیرش در مورد وی بیشتر نشان‌دهنده نارضایتی‌های فزاینده از رئیس‌جمهور این کشور در پی جنگ ۲۱ ماهه با روسیه و انجام ضد حمله ناموفقی با حمایت ناتو است که خود زلنسکی نیز اخیرا به آن اشاره کرد.

جدا از اظهارات انتقاد آمیز شهردار کی‌یف، نتایج نظرسنجی‌های انجام گرفته شده نشان می‌دهد که حمایت از زلنسکی کاهش پیدا کرده است و میزان نارضایتی‌ها از عملکرد وی بالای ۶۰ درصد است.

کلیچکو، زلنسکی را به دلیل نادیده گرفتن هشدارها در مورد تهاجم روسیه در تاریخ فوریه سال ۲۰۲۲ مورد انتقاد قرار داده و عنوان کرد این موضوع به همراه شکست‌های پیاپی پس از آن تقریبا به ارتش روسیه اجازه داد تا کی‌یف را تحت کنترل خود در آورد.

وی در اظهاراتش عنوان کرده که مردم اوکراین از اینکه چرا ما برای این جنگ آمادگی بهتری نداشتیم و چرا زلنسکی احتمال وقوع جنگ را تا مرحله آخر انکار کرد، تعجب می‌کنند.

اظهارات شهردار کی‌یف علیه زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که مخالفان رئیس‌جمهور اوکراین طی هفته‌های اخیر انتقادات خود را علیه وی افزایش داده و او را به سو مدیریت در جریان جمله متقابل علیه روسیه و ناتوانی در از بین بردن فساد و همچنین طفره رفتن از قصد خود جهت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه مارس و از دست دادن حسن نیت سیاسی در عرصه بین‌المللی متهم کرده‌اند.

کلیچکو عنوان کرد که با «والری زالوژنی» فرمانده کل ارتش اوکراین از این جهت که معتقد است جنگ با روسیه به بن‌بست رسیده، کاملا موافق است. این در حالی است که زلنسکی عنوان کرده است به هیچ وجه با روسیه بر سر رسیدن به توافق در جنگ مذاکره نخواهد کرد و جنگ را ادامه‌دار خوانده است.

پایان پیام

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593414

مهمترین اخبار ایران و جهان: