نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 19:57

آمار دقیقی از املاک شهرداری کرج نداریم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه سامانه شهرداری به روز نیست، گفت: سامانه املاک شهرداری باید حاوی اطلاعات واقعی از املاک شهرداری باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جواد چپردار، عضو شورای شهر کرج، در جلسه کمیسیون تلفیق با موضوع بررسی متمم بودجه، گفت: اینکه سیاست شورای شهر و شهرداری در تامین ردیف‌های بودجه وابسته به واگذاری املاک و دارایی‌های شهرداری نبوده و سهم آن در بودجه یا متمم آن حداکثر ۳/۵ درصد بوده، قابل تقدیر است ولیکن عدم دسترسی به سامانه،نقص اطلاعات جاری و املاکی که در پستوهای خارج از شهرداری بایگانی شده و متاسفانه گاهی غیر قانونی معامله یا صورتجلسه می‌شود از معضلات پیش روی مدیریت شهری در حوزه سرمایه و املاک شهرداری کلان شهر کرج است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خطاب به شهردار اذعان کرد: برخی افراد خارج از شهرداری یا برخی از پیشکسوتان املاک در مدیریت شهری اطلاعاتی از توافقات در حوزه املاک دارند که تعمدا یا سهوا این داده های موجود در شهرداری یا سامانه املاک هنوز بار گذاری نشده است.

چپردار بیان کرد: با تشکر از زحماتی که اطلاع دارم همکاران شورای اسلامی و شهرداری در مقدمات بروز رسانی سامانه املاک تاکنون داشته اند، باید برای تکمیل اطلاعات املاک از همه پتانسیل ها بهره برد و به ابهامات و چالش ها پاسخ داد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: هر آنچه از املاک این شهر متعلق به شهرداری باشد باید در سامانه املاک تثبیت و بار گذاری گردد.

وی تاکید کرد: آقای شهردار به مدیران کل حقوقی و املاک شهرداری دستور دهید برای جمع آوری اطلاعات املاک هوشمندی و اهتمام بیشتری نمایند، دیگر وقت آن رسیده،گزارش اسناد و توافقات املاک در طول سنوات ماضی به جای صورتجلسه ها یا پستو های خارج ازشهرداری در سامانه‌های شهرداری بارگذاری شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614758

مهمترین اخبار ایران و جهان: