نیوز سیتی!
04 دی 1402 - 10:50

نمره‌ای که ایران در مدیریت بحران می‌گیرد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در مقایسه با کشورهای جهان نمره ما در مدیریت بحران بالا است. ضمن اینکه در مواقع بحران امتیاز کشور ما بر این است که مردم هم امدادرسانی و کمک‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور امروز در حاشیه برگزاری دومین رویداد بین‌المللی نمایشگاهی ایران قوی که در مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: نخستین رویداد ایران قوی سال گذشته برگزار شد و امروز دومین رویداد آن برگزار می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و تمامی دستگاه‌های عضو شورای عالی بحران که 31 دستگاه هستند و با اضافه کردن دستگاه‌های زیرمجموعه نهاد رهبری به 34 دستگاه می‌رسد.

وی افزود: تمامی وزاتخانه‌ها، شرکت های صنعتی و سازمان های مربوط به تولیدات بحران و دانش بنیان‌ها محصولات جدیدی در جهت پیشگیری و مقابله و بازسازی و بازتوانی تهیه کرده‌اند و امسال هم جدیدترین تولیدات خود را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و جوی و هم موقعیت جغرافیایی که در منطقه خشک قرار دارد با این شرایط روبرو هستیم و از این رو باید آمادگی بیشتری برای مقابله با بحران‌های مختلف داشته باشیم.

نامی ادامه داد: هدف از این آمادگی حفظ جان و دارایی‌های مردم است و راهی ندارد جز اینکه ما مجهز شویم به آخرین دستاوردهای روز دنیا و دستاوردهای دانشمندان خودمان در زمینه تولید فناوری‌های جدید که انشاءالله از همه این تولیدات در نمایشگاه بحران رونمایی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که سازمان‌های بین المللی چقدر به ایران کمک می‌کنند، گفت: در این نمایشگاه نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران،‌ از جمله سازمان بهداشت جهانی و همچنین سازمان ملی مهاجرت حضور خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این پرسش که چه میزان آمادگی در سازمان مدیریت بحران برای مقابله و پیشگیری از حوادث طبیعی وجود دارد ابراز کرد: در مقایسه با کشورهای جهان نمره ما بالا است. ضمن اینکه در مواقع بحران امتیاز کشور ما بر این است که مردم نیز امدادرسانی و کمک‌رسانی می‌کنند البته مدیریت همه این امدادرسانی‌ها در ستاد بحران انجام می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1615158

مهمترین اخبار ایران و جهان: