نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 10:00

محدوده‌های امیدبخش معدنی کردستان در اختیار ایمیدرو قرار می‌گیرد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در نشست استاندار با رئیس ایمیدرو مقرر شد در قالب طرح تحول سه‌جانبه بین سازمان زمین‌شناسی، ایمیدرو و معاونت معدنی وزارت صمت در پهنه دیواندره مقرر شد محدوده‌های امیدبخش تا پایان سال جاری در اختیار ایمیدرو قرار گیرد‌.

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: استاندار کردستان با رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران "ایمیدرو"، در زمینه گسترش فعالیت‌ها و تقویت همکاری‌های این سازمان در حوزه معادن با توجه به ظرفیت‌های معدنی کردستان دیدار و گفت‌وگو‌ کردند.

وی گفت: شناسایی محدوده‌های امیدبخش معدنی در این استان، دستاورد ارزشمندی در راستای به فعلیت رساندن ظرفیت معدنی است و با اجرای این مهم بستر مناسب برای رونق سرمایه گذاری فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در این نشست مقرر شد در قالب طرح تحول سه‌جانبه بین سازمان زمین‌شناسی، ایمیدرو و معاونت معدنی وزارت صمت در پهنه دیواندره مقرر شد محدوده‌های امیدبخش تا پایان سال جاری در اختیار ایمیدرو قرار گیرد‌ و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان برای فراخوان سرمایه‌گذاری و مزایده‌ در این خصوص اقدام کند.

وی ادامه داد: همکاری‌های لازم ایمیدرو، راهداری استان و اداره صمت کردستان در قالب تفاهم‌نامه‌ای نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم در بحث بهسازی و آسفالت جاده‌های دسترسی به معادن در محورهای معدنی استان کردستان یکی دیگر از مفاد این نشست بود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616214

مهمترین اخبار ایران و جهان: