نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 12:29

پیش‌بینی برداشت 14 هزار تن هویج از مزارع چهارمحال و بختیاری

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملکرد برداشت هویج در استان حدود 60 تا 70 تن در هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان استان امسال 14 هزار تن محصول برداشت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روح‌الله سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، گفت: سطح زیر کشت هویج در استان حدود ۲۰۰ هکتار است که عمده آن در شهرستان بن قرار دارد و قسمتی از مزارع شهرستان‌های بروجن، لردگان، فارسان، کوهرنگ و کیار نیز به زیر کشت این محصول رفته است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملکرد برداشت هویج در استان حدود 60 تا 70 تن در هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان استان امسال 14 هزار تن محصول برداشت کنند.

وی افزود: هویج برداشت شده در چهارمحال و بختیاری علاوه‌ بر بازار استان به سایر استان‌ها مانند اصفهان و خوزستان نیز ارسال می‌شود.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۲۰ هکتار از اراضی آبی شهرستان بن زیر کشت هویج رفته است که میانگین عملکرد این محصول حدود ۷۰ تن در هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح حدود هشت هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548558

مهمترین اخبار ایران و جهان: