نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 09:13

کارنامه‌ای با عطر بهشت

یک مدرسه در رفسنجان برای توجه و علاقه‌مند کردن بچه‌ها به نماز از روش‌های تشویقی، محبت‌آمیز و دوستانه استفاده می‌کند و توانسته کودکان زیادی را به نماز علاقه‌مند کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، در گوشه‌ای خبرهایی از پخش آهنگ غیرمجاز در مداس شنیده شده که موجب برکناری مدیر سهل‌انگار می‌شود، از آن طرف مدارسی هستند که در نهادینه کردن فرهنگ دینی و قرآنی در فکر و ذهن بچه‌ها دغدغه‌مندانه گام برداشتند و در این راه موفقیت‌هایی هم کسب کرده‌اند که می‌توان این موفقیت‌ها را با شور و نشاطی که در دانش‌آموزان ایجاد شده حس کرد.

مدیر دبستان دخترانه آسمان آبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کنار درس بچه‌ها یاد کرد و اظهار داشت: در کنار درس، آموزش‌های نماز به بچه‌ها ارائه می‌شود که از پایه پیش‌دبستانی تا ششم در این مدرسه برای آن برنامه داریم.

وی افزود: برای بچه‌ها کارنامه نماز در نظر گرفته شده، اما هیچ اجباری برای حضور بچه‌ها برای نمازخواندن در مدرسه نیست، اما علاقه‌ای که در دانش‌آموزان دیده می‌شود مایه خرسندی است.

خانم لشکری اضافه کرد: خیلی از بچه‌ها دوست دارند در نماز جماعت شرکت کنند و کارت‌های نماز تهیه شده که به آنان اهدا می‌شود و مورد تشویق قرار می‌گیرند.

این مدرسه علیرغم اینکه پایه ابتدایی‌ست،اما توجه ویژه‌ای به ایام و مناسبت‌های روز نیز در آن می‌شود که این امر می‌تواند به درک و فهم بچه‌ها از این مناسبت‌ها نیز کمک شایانی کند.

لشکری خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه‌هایی به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، روز آتشنشانی، روز جهانی کودک، روز جهانی دختر و دیگر مناسبت‌ها را از اول سال تاکنون برگزار کرده‌ایم.

وی همچنین از برگزاری جشن قرآنی پایه اول یاد کرد که همراه با تهیه کیک برای این نونهالان برگزار شده است.

به گزارش فارس، این برنامه‌های فرهنگی مذهبی می‌تواند از همین کودکی با ذهن و فکر بچه‌ها همراه باشد و این مدرسه و دیگر مدارسی که به چنین مسائلی دغدغه‌مندانه اهمیت می‌دهند، باید الگو شوند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548358

مهمترین اخبار ایران و جهان: