نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 18:26

هشدار گازی برای اتحادیه اروپا به صدا درآمد

شرکت اکواینور نروژ هشدار داد که در زمستان پیش رو و با وجود پر شدن انبارهای گاز اروپا، اما بازار گاز در سطح اتحادیه اروپا همچنان برنوسان خواهد بود.

‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، شرکت اکواینور نروژ هشدار داد با وجود آنکه انبارهای گازی اروپا تقریبا پر شده است اما در زمستان پیش رو بازار گاز این اتحادیه متلاطم خواهد بود.

آندرس اوپدال، مدیر عامل اکواینور طی سخنانی در مجمع انرژی اینتلیجنس در لندن، گفت که ظرفیت ذخیره‌گاه‌های گازی اروپا 97.89 درصد پر شده و از هدف‌گذاری 90 درصدی تعیین‌شده از سوی مقامات اروپایی بیشتر است، اما با در نظر گرفتن احتمال شدت گرفتن رقابت با مشتریان آسیایی، برای واردات ال ان جی شاهد افزایش قیمت گاز در فصل زمستان خواهیم بود.

وی گفت: ما در واقعیت انتظار داریم که بازار گاز در زمستان پیش رو پرنوسان باشد.

اوپدال تأکید کرد ما هر کاری که بتوانیم برای به حداکثر رساندن جریان گاز در خطوط لوله انجام خواهیم داد اما اروپا همچنان به واردات ال ان جی وابسته می‌ماند.

اکو اینور بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز در نروژ و دومین شرکت تامین کننده انرژی در غرب اروپا به‌شمار می‌رود.

طی سال گذشته و زمانی که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت واردات گاز از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاهش دهد، قیمت گاز در بازار جهانی به بالاترین میزان در تاریخ معاملات رسید و در همین مدت واردات ال ان جی به اصلی‌ترین منبع تامین انرژی در اروپا تبدیل شد.

اکواینور گفته که با وجود پر شدن انبارهای گازی در اروپا، اما واردات گاز به اروپا کافی نیست.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546758

مهمترین اخبار ایران و جهان: