نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 15:33

« سیروان » فاقد بیمارستان است

فرماندار سیروان گفت: سیروان بیمارستان ندارد و مرکز بهداشتی و درمانی لومار در ایام خاص و تعطیلات نوروز جوابگوی نیاز بیماران نیست و انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی استان به انتظارات چندین ساله مردم پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمدباقر شریفی فرماندار شهرستان سیروان، در مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و قدیم شبکه بهداشت و درمان این شهرستان افزود: این دیار با بیش از ۱۶ هزار جمعیت ثابت و در ایام متعدد سال همچون ایام عید، تعطیلات تابستان، فصل کشاورزی و غیره بیش از ۱۰ هزار نفر به جمعیت آن اضافه می شود و تنها درمانگاه لومار از لحاظ نیرو و امکانات زیرساختی جوابگوی مردم منطقه نیست.

وی اظهار داشت: این شهرستان بیمارستان ندارد و تا احداث و راه اندازی آن، وجود مرکز اورژانس که در آن بتوان برای کوچکترین خدمات بیمار را به استان اعزام نکرد، ضروری است.

وی تصریح کرد: مردمان این دیار برای رفع مشکلات درمانی و بهداشتی به مرکز استان، استان های همجوار و یا مرکز کشور مراجعه می کنند که در همه زمینه ها با مشکل عدیده ای مواجه می شوند.

فرماندار سیروان با اشاره به اینکه ارتقا مرکز سلامت این شهرستان برای ایام خاص ضروری است، گفت: ارتقا درمانگاه لومار در زمینه های مختلف برای پذیرش بیماران و مهمانان نوروزی ضرورت دارد و از نیازهای اصلی این منطقه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: برخلاف حوزه درمان که مردم خود به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند اما پرسنل در حوزه بهداشتی می‌بایست خود به سمت مردم بروند و به دنبال غربالگری، خودمراقبتی و پیشگیری باشند که بیماری شناسایی، پیشگیری و بهبود یابد.

علی نیکونهاد افزود: ۲۵ درصد فعالیت‌های بهداشتی بر عهده این معاونت است و در بقیه موارد نیازمند سایر دستگاه‌ها می‌باشد و با توجه به اینکه پیشگیری هزینه کمتری دارد، در این راستا انتظار می رود که فرمانداری سیروان پشتیبان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در این مراسم از زحمات و تلاش‌های دکتر رحمت چتری‌پور تقدیر و عدنان صیدی به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیروان منصوب شد.

پایان‌ پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613358

مهمترین اخبار ایران و جهان: