نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 11:31

8 هزار نیروی امدادی به سازمان امداد و نجات ملحق می‌شوند

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور گفت: یک هزار دستگاه خودروی امداد و نجات تا پایان سال به تجهیزات عملیات ما اضافه و 8 هزار نفر نیروی امدادی به سازمان امداد و نجات ملحق می‌شوند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس،بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور در حاشیه برگزاری تمرین اسکان اضطراری در کلانشهر تهران  اظهار کرد:مانورها در مقیاس کوچک از نظر حجم تجهیزات و نیروی انسانی برگزار می‌شوند اما از نظر کنترل در حجم وسیع تری برگزار می‌شوند.

وی افزود: مهم‌ترین وجه این مانور آن است که تمام دستگاه‌ها با حداکثر ظرفیت در آن حضور دارند و مدیریت و طرحی که باید در عملیات های امداد و اسکان پیاده شود در این تمرین پیاده سازی می‌شود و نقاط قوت و ضعف آن مشخص و در عملیات های واقعی‌، این نواقص برطرف می‌شود.

 رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور یادآور شد:با توجه به جمعیت بالای تهران می‌توان گفت این مانور در سطح ملی و کشوری است و بازخورد آن ملی است و به تمام کشور سرایت پیدا می‌کند و از نظر مدیریت، تجهیزات و آموزش به طور کامل ارزیابی و در بوته امتحان قرار می‌گیرد و باعث رفع نواقص می‌شود، مانور ملی استان تهران نیز با شرکت استان‌های معین به زودی و در فصل پایانی سال اجرا می‌شود.

محمودی ادامه داد: پارک ولایت به طور واقعی مکانی است که اگر در تهران زلزله‌ای اتفاق بیفتد برای اسکان اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد و تجهیزات آن نیز تجهیزات واقعی روز تهران البته در مقیاس این نقطه است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اضافه کرد: در تهران پس از وقوع بحران ممکن است در بزرگراه‌ها انسدادی صورت بگیرد؛ لذا تجهیزات و شیوه‌های مختلف امداد از طریق هوایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته روی زمین نیز تجهیزات ویژه‌ای برای آواربرداری و تیم‌های زنده یاب و تجهیزات آن در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: تا به امروز در کشور در هیچ ماموریتی که نیازمند گستردگی بوده است، دچار مشکل نشدیم و یک هزار دستگاه خودروی امداد و نجات تا پایان سال به تجهیزات عملیات ما اضافه و 8 هزار نفر نیروی امدادی به سازمان امداد و نجات ملحق می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573914

مهمترین اخبار ایران و جهان: