نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 09:50

میراث تاریخی سلمان در بابل را دریابیم

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: بنای تاریخی سلمان در بابل در معرض تخریب قرار گرفته که لازم است مسوولان این بنای تاریخی را دریابند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بناهای قدیمی به‌عنوان میراثی ماندگار بخشی از تاریخ ما محسوب می‌شوند که باتوجه به شرایط اقلیمی استان و بارش‌های متعدد حفاظت از آنان مستلزم اعتبار است. 

ازجمله بناهای تاریخی می‌توان به میراث تاریخی سلمان در بابل اشاره کنیم که به‌دلیل سیل‌های متعدد بخشی از سقف این بنای تاریخی فروریخته است. 

باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته برخی از آثار تاریخی در بحث سیلاب دچار خسارت شدن که نیازمند مرمت و جبران خسارت ازطریق فرمانداری‌ها و اعلام به مدیریت بحران است.

محسن باستانی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با تایید خبرهایی درباره تخریب بنای تاریخی در بابل، اظهار کرد: میراث تاریخی سلمان به‌عنوان تجارت خانه روس فعال بوده که به‌دلیل فروریختن بخشی از سقف براثر سیلاب پیایی دچار خسارت شده است. 

وی افزود: در دوره‌های قبل درخواست اختصاص اعتبار از منابع ملی و استانی شده و کماکان هم این مکاتبات درحال انجام است. 

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه این مجتمع در اختیار اداره بهزیستی است، اضافه کرد: طبق بخشنامه  باید مرمت اینگونه بناها با نظارت میراث فرهنگی باشد.

  باستانی گفت: این بنای تاریخی در معرض تخریب قرار گرفته که لازم است مسوولان این بنای تاریخی را دریابند؛ چراکه تاکنون هیچ اعتباری در این زمینه درنظر گرفته نشده است. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610158

مهمترین اخبار ایران و جهان: