نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 20:50

لحظه‌به‌لحظه سربازی در نظام اسلامی عبادت است

به همت نیروی انتظامی استان کرمانشاه امروز سه‌شنبه 28 آذرماه جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) به مناسبت روز سرباز در سالن بهشتی کرمانشاه با حضور نماینده ولی‌فقیه، برخی از فرماندهان نظامی و انتظامی و سربازان انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،  برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز سه‌شنبه 28 آذرماه در جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) که به مناسبت روز سرباز در سالن بهشتی کرمانشاه  برگزار شد، ضمن یادآوری این نکته که مفهوم جوان و جوانی در قرآن و در روایات جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: سربازان بهترین سال‌های عمرشان را در خدمت اسلام، نظام اسلامی و قرآن هستند. نظامی که حاصل خون شهدا و فداکاری آن‌ها است.


وی ضمن اشاره به این که خداوند از جوان برای صرف انرژی جوانی‌اش در جهت پیشبرد دین خدا انتظار دارد، افزود: خداوند متعال بر روی جوانی بنده‌هایش حساب ویژه‌ای باز کرده است و به‌فرموده‌ی پیامبر گرامی اسلام «خداوند به عبادت جوان مومن نزد فرشتگان مباهات می‌کند».

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به این‌که وفا به عهد با خدا در حفظ اسلام را نشانه‌ی روحیه‌‌ی جوانمردی می‌داند، تصریح کرد: جوان اگر بخواهد به کسی کمک کند بدون تعلل و بی‌اختیار به امداد او می‌شتابد. این همان روحیه‌ی جوانمردی است و صدالبته که مختص‌به دوره جوانی و فراتر از جنسیت است.


* لحظه به لحظه سربازی در نظام اسلامی عبادت است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین‌غفوری با تصریح اینکه سربازی یک عبادت است، بیان کرد: در تقریباً در همه‌ی کشورهای دنیا سربازی وجود دارد اما فرق آن با سربازی در نظام مقدس اسلامی در این است که اینجا سربازی برای حفاظت از پادشاه یا سرمایه‌ی سرمایه‌داران نیست، بلکه برای حفظ و حراست از اسلام، کلمه‌ی توحید، قرآن کریم و گسترش و نشر فرهنگ قرآن کریم در کشور و در دنیا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حضرت علی اکبر(علیه‌السلام) را بهترین الگو برای جوانان خواند و گفت: دوران جوانی به‌زودی می‌گذرد و عمر به‌سرعت به پایان می‌رسد. انسان زیرک نیت می‌کند که خدمت صرفاً برای رضای خدا باشد. این‌گونه همیشه خود را در محضر خدا می‌بیند و خداوند رحمان نیز زمینه‌ی پیشرفت را برای او به‌بهترین شکل ممکن فراهم می‌کند.

*همه ما سرباز نظام، انقلاب و رهبری هستیم.


سردار مهدی حاجیان در ادامه ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی سربازان عنوان کرد: سربازی دوران مقدسی است و باید به آن به چشم یک دوره سرمایه محور نگاه کرد و باید به این سربازی و خدمتگزاری افتخار کنیم و با همه توان پشتیبان نظام و ولایت فقیه باشیم.

وی ضمن اشاره به کلام امیرالمؤمنین(ع) که سرباز را زینت کشور می‌دانستند، افزود: حتی سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بارها تاکید کردند که وی را با لقب سرباز خطاب کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به رشادت سربازان در دوران مختلف برای مقابله با دشمنان اشاره و اذعان کرد: یکی از این دوران ها، زمان دفاع مقدس بود که بیش از 3 میلیون سرباز فداکار از کشور دفاع کردند و در همین دوران بالغ بر 60 هزار شهید و افزون بر 126 هزار جانباز سرباز تقدیم اسلام و انقلاب شد.


در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از تلاش ها و زحمات سربازان نمونه نیروهای مسلح استان قدردانی شد.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609858

مهمترین اخبار ایران و جهان: