نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 01:34

شروع موج سوم حملات ارتش روسیه به «آودیوکا»

یک مقام نظامی اوکراین روز سه شنبه از موج سوم حملات ارتش روسیه به «آودیوکا» خبر داد و گفت، قدرت حمله روس‌ها حفظ شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک افسر ارشد ارتش اوکراین روز سه شنبه گفت، موج سوم حمله روسیه به «آودیوکا»، شروع شده است.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» این افسر ارشد ارتش اوکراین اظهار داشت:«نبردهای شدید در اطراف آودیوکا ادامه دارد و شرایط بد آب و هوا بر مشکلات نیروهای اوکراینی افزوده است. حتی یک روز نشده که اقدامی از سوی روس‌ها صورت نگیرد، اکنون شدت حملات آن‌ها افزایش یافته است.»

این مقام نظامی اوکراین گفت:«تهدید از همه طرف می‌آید. نیروهای روس از یک تاکتیک استفاده می‌کنند که ابتدا یک  و سپس نقطه دیگر را می‌زنند و در عین حال قدرت حمله را در نقطه اول حفظ می‌کنند.»

یک اندیشکده معتبر آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود از جنگ روسیه و اوکراین نوشت، حمله بزرگ روسیه قریب الوقوع است.

اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» نوشت، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، نیروهای روس با وجود ضدحمله‌های اوکراینی در شمال شهر مورد مناقشه آودیوکا، با استحکام مواضع خود در صدد یک حمله بزرگ هستند.

«رومن داشکویچ» نظامی ارشد اوکراین در این زمینه گفت:«روس‌ها همچنان سعی خواهند کرد در این مسیر به ما حمله کنند. آن‌ها می‌خواهند نشان دهند که می‌توانند همچنان به پیروزی دست یابند.ما انتظار افزایش تحرک آنها را خواهیم داشت.»

وی مدعی تشکیل لایه‌های دفاعی اوکراین در این منطقه شد. این مقام نظامی اوکراین افزود:«من فکر می‌کنم که قبل از ژانویه افزایش قابل توجهی تحرکات نیروهای روسیه مشاهده کنیم.»

«ایوان استوپاک» از تحلیلگران نظامی نیز گفت که فرماندهی نظامی روسیه به فرستادن افراد برای حمله به آودیوکا تا زمان تصرف کامل شهر ادامه خواهد داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587958

مهمترین اخبار ایران و جهان: