نیوز سیتی!
15 آذر 1402 - 12:16

وزارت صمت به دنبال شنامه‌دار کردن فرش‌های دستباف است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای سنددار شدن فرش دستباف ایرانی برای جلوگیری از سواستفاده از هویت فرش ملی گفت: ارائه و پرداخت تسهیلات به هنرمندان و فعالان صنعت فرش در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدمهدی برادران شامگاه سه‌شنبه در افتتاحیه‌ افتتاح هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم، اظهار کرد: ارائه و پرداخت تسهیلات به هنرمندان و فعالان صنعت فرش در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

وی اضافه کرد: با رفع مشکلات در حوزه تامین و تعهد ارزی، در پی خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم، در روند صادرات این محصول با ارزش به بازارهای هدف هستیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ استان دارای مزیت در صنعت فرش، نهایت استفاده و حمایت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: صنعت فرش یک هنر برجسته و همچنین دارای هویت تاریخی و فرهنگی و مشخص است و باید از فرصت‌های بالندگی و رشد صنعت فرش نهایت استفاده صورت بگیرد.

هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم، از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه در نمایشگاه بین المللی قم دایر بوده‌ و از ساعت ۱۵تا ۲۱ میزبان علاقه مندان و هنردوستان است.

در این نمایشگاه بیش از ۹۰ غرفه در فضایی حدود ده هزار متر مربع دایر شده و بیش از ۸۰ درصد غرفه داران از استان قم هستند.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595758

مهمترین اخبار ایران و جهان: