نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 13:48

تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم در کردستان به ۲۴۷ نفر رسید

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کردستان: تا پایان ششمین روز از مهلت مقرر ثبت نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان، ۲۴۷ داوطلب، ثبت نام خود را نهایی کردند.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: تا پایان ششمین روز از مهلت مقرر ثبت نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان در مجموع ۲۴۷ داوطلب در حوزه‌های مختلف انتخابی استان ثبت نام خود را نهایی کرده‌اند.

به گفته وی، در حوزه انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران 76 نفر، در حوزه انتخابی قروه و دهگلان 49 نفر، مریوان و سروآباد 51 نفر، بیجار 44 نفر و سقز و بانه 27 نفر نام نهایی خود را انجام داده‌اند.

وی افزود: از ۱۵۱ داوطلب ثبت نام کرده، ۷ نفر زن و ۱۴۴ نفر نیز مرد هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کردستان گفت: افرادی در این مرحله موفق به ثبت نام شده‌اند که در پیش ثبت نام نیز شرکت کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان تا سوم آبان از طریق درگاه وزارت کشور نسبت به تکمیل کار برگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کرده‌اند.

رضایی با تاکید براینکه داشتن پنج سال سابقه کار اجرایی، قضائی و پژوهشی از ضروریت‌ها برای ثبت نام داوطلبان برابر قانون جدید است، عنوان کرد: ایجاد حساب غیر تجاری برای داوطلبان ضروری است و در راستای اجرای ماده ۷ قانون «شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» داوطلبان باید حتما به یکی از شعب بانک‌های عامل دارای مجوز از بانک مرکزی مراجعه و یک شماره حساب غیرتجاری برای هزینه‌های انتخاباتی تعیین و یا افتتاح کنند و مجوز در اختیار قراردادن اطلاعات مربوط به حساب یاد شده را به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت به بانک مربوطه اعلام کنند.

گفتنی است؛ ثبت نام تا روز سوم آبان ماه از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد و زمان ثبت نام تمدید نخواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550114

مهمترین اخبار ایران و جهان: