نیوز سیتی!
17 آذر 1402 - 20:57

سهم فردیس از مصوبات سفر ریاست جمهوری۸۷۲میلیارد تومان است

وزیر کشور گفت: در مصوبات سفر دوم ۸۷۲ میلیارد تومان برای شهرستان فردیسدر حوزه های مختلف از جمله ورزشی، درمانی آموزشی، ترافیک و راه مصوب شده است که امکان افزایش هم دارد.

 

 

وزیر کشور گفت: در مصوبات سفر دوم ۸۷۲ میلیارد تومان برای شهرستان فردیس در حوزه‌های مختلف از جمله ورزشی، 

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس،احمد وحیدی وزیر کشور در سفر یکروزه کاروان دولت مردمی به استان البرز در نشست تبیینی با نخبگان شهرستان فردیس که هم اکنون در سالن ولایت در حال برگزاری است؛ با اشاره به اینکه نهادساری مثبتی در جامعه درحال شکل‌گیری است؛ بیان کرد: مشورت و همفکری با نخبگان در کشف مشکلات و پیدا کردن راهکارها گام مهمی در راستای مردمی‌سازی است.

وی افزود: مردمی سازی این است که شناسایی مشکلات، پیدا کردن راهکارها و بسیج همگانی و پایداری در راستای رسیدن به هدف وجود داشته باشد. این امر در جامعه در حال شکل‌گیری است، از فرماندار و امام جمعه درخواست می‌کنم مردمی سازی را در فردیس ترویج کنند و دولت دوست ندارد که در گوشه ای بنشیند و دستور به اجرا بدهد، تصمیمات وقتی درست است که از دل برجستگان و مردم برمی آید که نتیجه آن کاراتر و موثر تر است و همگان را به سمت آن می‌خواند‌.

این مقام مسوول با بیان اینکه پایداری جامعه به هویت جمعی آن بستگی دارد، افزود: جامعه بی‌هویت پایداری ندارد. هویت چسب اتصال همگان است و انواع مختلف هویت ملی، منطقه‌ای و حتی روستایی وجود دارد که ذیل آن یکپارچگی اتفاق می افتد. بسیاری از سیاست‌های غربی بر هویت زدایی شکل می گیرد و هویت های ملی مذهبی قومی و غیره را هدف قرار می‌دهند. غربی‌ها تحت پوشش جهانی‌سازی به دنبال نفی هویت‌ها بود. سیاست غربی هویت‌سازی بر اساس زندگی امریکایی و برگرفته از زندگی هالیوودی است و می‌خواهند به دیگران القا کنند.

وی افزود: هویت مسئله مهمی است که عناصر اصیلی دارد که از فرهنگ اصیل برمی‌آید و در عمل تقویت و تحکیم می شود. اگر هویت در عمل به کارگیری نشود ضعیف می شود و هنجارهای مثبتت دچار مشکل می شود. آسیب های اجتماعی وقتی خود را نشان می دهد که هنجارهای مثبت دچار مشکل می شود و جامعه از نقاط اصالت فاصله می‌گیرد.

وزیر کشور گفت: افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد به دلیل دور شدن جامعه از هویت‌های جامعه‌است. در موضوع عفاف و حجاب هم همینطور است. البته به فرمایش رهبر اگر دختران ما برنامه دشمن را در مورد عفاف و حجاب بدانند، هیچ وقت به سراغ بی حجابی نمی روند ما باید به دنبال هویت بخشی در جامعه باشیم و این امر همت همگانی را می طلبد.

وی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام اشاره کرد و افزود: امر به معروف هویت ها را حفظ می‌کند و جامعه را سالم نگه می دارد. در مورد مسائل اجتماعی باید بسیار حساس باشید ک اگر ریشه بدواند نخبگان به عنوان افراد پیشرو باید در خط مقدم قرار بگیرند. 

این مقام مسوول وجود بانوان حوزه علمیه را ظرفیت مثبتی برای فردیس‌دانست و گفت: نقش زنان در هویت سازی جامعه بسیار مهم است و نخبگان جامعه باید برای دور کردن افراد از آسیب های اجتماعی کمک کنند.  

وی در خصوص ۲۰ هزار واحد صنفی در فردیس، افزود: اصناف در فرهنگسازی اجتماعی می‌توانند نقش موثری داشته باشند و بهترین ظرفیت آموزش و فرهنگساز هستند. در انقلاب ما بخش بازاری های متعهد نقش مهمی داشتند و دشمن تلاش کرد که اصناف را با خود همراه کند اما نتوانست.

وحیدی بر اهمیت موضوع نان تاکید کرد و گفت: دولت در بحث نان بسیار جدی است که نان با قیمت حداقلی و با کیفیت به دست مردم برسد. اگر نانواهای فردیس دچار مشکل هستند باید به آن رسیدگی شود و اگر حجم ارد به نسبت جمعیت کم است، افزایش حجم آن باید از طریق استان پیگیری شود. 

وی به موضوع کمبود آب در شهرستان اشاره کرد و گفت: کمبود آب با تکمیل دو خط انتقال آب از سدهای طالقان و امیرکبیر حل می شود. در مورد تامین کمبود تجهیزات بیمارستان، وزیر بهداشت قولدتامین دستگاه سی‌تی اسکن رادادند و فرماندار فردیس هم در حال پیگیری برای احداث یک بیمارستان دیگر در فردیس است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1598214

مهمترین اخبار ایران و جهان: