نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 09:22

بزرگترین طرح گردشگری کردستان در صلوات‌آباد سنندج عملیاتی شد

استاندار کردستان گفت: طرح جامع مدیریت منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات‌آباد سنندج در مقیاس ۳ هزارو ۸۵۰ هکتار از اراضی ملی به اتمام رسید و وارد فاز اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا به منظور بررسی ابعاد آخرین وضعیت و پیشرفت فیزیکی طرح گردشگری صلوات آباد سنندج، از این طرح بازدید کرد.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی یک طرح گردشگری در مقیاس ۳ هزار و ۸۵۰ هکتار در این منطقه آغاز و وارد فاز اجرایی شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در گام نخست، سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری در این پروژه و در بخش‌های مختلف انجام شده است، ادامە داد: اجرای این پروژه تنها مختص به یک دستگاه و سازمان خاص نیست و توقع ما این است که همه ادارات و دستگاه‌ها آن را به عنوان یک طرح استانی و فرا دستگاهی بنگرند و همه امکانات خود را پای کار بیاورند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: در این محیط باید مجموعه‌ای ایجاد شود که ماهیت منطقه‌ای و بومی داشته باشد و مردم منطقه نیز در پیشبرد آن کاملا بەکار گرفته شوند.

وی با تاکید بر اینکه دسترسی آسان، کم‌هزینه و کم‌خطر در این منطقه گردشگری برای مردم ایجاد شود، بیان کرد: رویکرد توسعه گردشگری در این منطقه، آرامش و امنیت مردم باشد.

استاندار کردستان به اشاره به اینکه طرح مذکور از لحاظ گردشگری طبیعی یکی از نیازهای شهروندان است، یادآورشد: در این محیط باید مجموعه‌ای ایجاد شود که از لحاظ امکانات و خدمات رفاهی، تفرجگاهی در معرف جاذبه‌های معروف کردستان باشد.

زارعی‌کوشا با اشاره به پتانسیل‌های بی‌نظیر کردستان برای جذب گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی، گفت: طبیعت بکر کردستان بدون شک یکی از قطب‌های گردشگری کشور است و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مناسبی برای جذب گردشگر دارد لذا توسعه گردشگری در این استان با هدف تامین درآمد و ارتقاء معیشت، دنبال می‌شود.

گفتنی است؛ از خردادماه سال جاری، کارهای مهندسی و مطالعات این پروژه در مقیاس سه هزار و ۸۵۰ هکتار با مشارکت بخش خصوصی و همراهی دستگاه‌های دولتی، آغاز شده  و اکنون وارد فاز اجرایی شده است.️

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538258

مهمترین اخبار ایران و جهان: