نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 10:54

ارتقای ۲۸ پله‌ای کردستان در کاهش تصادفات منجر به فوت

استاندار کردستان از کسب رتبه نخست کشوری کردستان در کاهش تصادفات منجر به فوت و ارتقای ۲۸ پله‌ای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه شورای ترافیک استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان در شاخص کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات از رتبه 28 به رتبه اول ارتقا پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کسب این رتبه با وجود افزایش قابل توجه میزان ترددها در سال‌جاری و افزایش 10 برابری تردد در شهرستان مریوان به دلیل میزبانی زائران اربعین بسیار ارزشمند است اما حفظ این جایگاه قطعا مهمتر است.

استاندار کردستان عنوان کرد: تلاش برای به صفر رساندن آمار مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات در کردستان اولویت شورای ترافیک استان است.

وی تاکید کرد: باید نقاط قوت و ضعف را در کنار دید و با گزارش خوب عملکردهای مثبت در جامعه امیدآفرینی کنیم.

 وی افزود: کردستان در شاخص مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رتبه اول کشوری را کسب کرده است لذا باید تلاش کنیم در شاخص‌های دیگر نیز به همین جایگاه دست پیدا کنیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: وضعیت محورهای مواصلاتی استان مناسب نیست، استاندارد راه‌ها در کردستان فرعی است اما عملکرد ترانزیتی دارند.

زارعی‌کوشا گفت: در سنندج به عنوان مرکز استان، شرایط مطلوبی در ترافیک نداریم که می‌طلبد برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گفته وی، باید یک طرح روشن برای مدیریت ترافیک داشته باشیم و این مهم در قالب کارهای کوتاه‌مدت و میانمدت و بلندمدت انجام گیرد.
وی عنوان کرد: موضوع دست‌فروشان و وانت‌های میوه‌فروش در مرکز استان و سایر شهرها باید خیلی سریع ساماندهی شود.

استاندار کردستان افزود: خلاء حضور فیزیکی ماموران راهنمایی و رانندگی در شهر به شدت احساس می‌شود، حضور فیزیکی ماموران راهنمایی رانندگی برای مدیریت ترافیک در برخی ساعات پیک ترافیک باید بیشتر شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581914

مهمترین اخبار ایران و جهان: