نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 22:34

مرکز دیجیتال مهوا همزمان با هفته بسیج افتتاح شد

مرکز دیجیتال مهوا، بزرگ‌ترین کارخانه تولید صنایع دیجیتال؛ با حضور سرلشگر سلامی و سردار سلیمانی در سومین روز از هفته بسیج (۱ آذرماه) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۱ آذر) در افتتاحیه بزرگ‌ترین کارخانه تولید صنایع دیجیتال، گفت: فضای هنر‌های دیجیتال و استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه‌ی هنر یک روند شتابدار جهانی هست و کشور‌هایی در این زمینه پیشگام و صاحب تجربه‌ی هنری هستند و هم ابزار‌های پیشرفته و مدرن را در اختیار دارند؛ خیلی از این کشور‌ها به لحاظ فرهنگی دشمنان کشور ما و دشمنان اسلام محسوب می‌شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر در این فضای تهاجم فرهنگی، بتوانیم از ارزش‌های خودمان دفاع کنیم؛ و فرهنگ، سنت‌ها، آداب و رسوم و ذهن و قلب جوانان مان توسط محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری کشور بنا شود؛ نیاز امروز است که در همین فضای پیچیده و در عین حال پیشرفته و مدرن صنعت دیجیتال، گروه بسیار موفقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: این مجموعه‌ای که امروز به عنوان بزرگ‌ترین کارخانه تولید صنایع دیجیتال در کشور ما افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد؛ حاوی مجهزترین و مدرن‌ترین سامانه‌های پیشرفته تولید محصولات دیجیتال در عرصه‌ی پویانمایی ها، فیلم‌های سینمایی، سریال‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و همه‌ی آنچه که به عنوان هنر دیجیتال و رقومی مطرح می‌شود؛ در سطح منطقه جز برترین مجموعه‌های افتتاح شده است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه اولین بار است که با این فضا آشنا می‌شود؛ اظهار کرد: در کشور ما چنین کارخانه تولید صنایع دیجیتال سابقه ندارد؛ با گزارشاتی از موسسه‌های دانش بنیان که در عرصه‌ی پویانمایی فعالیت می‌کنند و پیشگامان این صنعت در کشور ما، همچنین جوانان بسیار نخبه، با انگیزه فوق‌العاده و قوی هستند؛ که در این حوزه فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: از امروز به بعد یک فضای جدیدی در این عرصه برای کشور ما گشوده می‌شود و کارخانه تولید صنایع دیجیتال که از شکل گیری ایده تا تشکیل فضا و آماده سازی سخت افزاری و نرم افزاری، در مدت زمان کمی، نزدیک به ۱۰ماه طول کشید؛ یکی از ابتکار عمل‌های ارزشمند سازمان بسیج مسضعفان است.

سرلشکر سلامی با تاکید بر آماده سازی این کارخانه بزرگ در مدت زمان اندک؛ افزود: جوانان کشور ما وقتی که بر اساس انگیزه‌های انقلابی و ملی خودشان عمل می‌کنند. در فرصت‌های کوتاه می‌توانند فرصت‌های بسیار بزرگی را خلق کنند و از این پس به تمامی موسسات و مجموعه‌هایی که در عرصه‌ی تولید فیلم‌های پویانمایی کار می‌کنند؛ بشارت و نوید داده می‌شود؛ که این فضا در اختیار فرهنگ و هنر کشور ماست، و به لحاظ ظاهری مفرح‌ترین و بانشاط‌ترین و شاداب‌ترین فضایی است که می‌توانند؛ از آن بهره برداری و استفاده کنند. این مجموعه در اختیار جوانان کشور ما برای خدمات دهی است.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582614

مهمترین اخبار ایران و جهان: